محمدعلی اسفنانی درباره ادعای خودروسازان مبنی بر کمبود قطعه، گفت: اگر عدم تولید این شرکت‌ها ناشی از کسری قطعه است تمامی خودروها باید در دو یا حداکثر سه نوع قطعه مشترک مانند کیسه هوا و ECU نقص داشته باشند، این در حالی است که در بازدیدهای به عمل آمده، محصولات دپو شده یک قطعه مانند بالابر شیشه، پخش خودرو و... کم دارند.

مدیرکل تعزیرات استان تهران افزود: دپوی محصولات خودروسازان به‌دلیل نبود قطعات بسیار ابتدایی، رخ داده است؛ در واقع خودرویی که دستگاه پخش ندارد ناقص محسوب نمی‌شود و خودروسازان می‌توانند با کسر هزینه این قطعات ابتدایی، خودرو را به مشتری تحویل دهند و فرد قطعه موردنظر را از بازار آزاد تامین کند. مدیرکل تعزیرات استان تهران با بیان اینکه خودروسازان به خبرنگاران اجازه دهند تا از انبار خودروهای ناقص بازدید کنند، اظهار کرد: با وجود اینکه خودروسازان ادعا می‌کنند قطعات موردنیاز برای تولید را در اختیار ندارند، اما فروش فوری انجام می‌دهند؛ حال باید پرسید اگر خودروسازان با کمبود قطعه روبه‌رو هستند چگونه می‌توانند محصولات فروخته شده در فرآیند فروش فوری را تحویل دهند؟

اسفنانی ادامه داد: این عملکرد خودروسازان، احتمال این را که در گذشته محصولاتی سالم و کامل تولید و آنها را انبار کرده باشند، افزایش می‌دهد؛ این اقدام مصداق بارز احتکار است و در صورت اثبات، با آن برخورد می‌شود. مدیرکل تعزیرات استان تهران درباره مخدوش کردن قیمت‌ها با هدف گرانفروشی، بیان کرد: این اقدام تخلف است و مردم در صورت مشاهده از طریق سامانه ۱۳۵ آن را گزارش کنند تا با آن برخورد شود.