در  بازدید وزیر صمت، هاشم یکه‌زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به میزان داخلی‌سازی صورت گرفته برای این محصول گفت: محصول ۳۰۱ تاکنون به ۶۰ درصد ساخت داخل رسیده و با آغاز تولید انبوه در اواخر سال‌جاری این میزان به ۸۰ درصد خواهد رسید. یکه‌زارع در پاسخ به سوال رحمانی وزیر صمت در زمینه موتور این محصول وزمان عرضه به بازار اظهار کرد: حجم موتور ۳۰۱، ۶/ ۱ لیتر، حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱/ ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است. این مدیر خودروساز با اشاره به اینکه موتور ‌ای سی ۵ با بیش از ۸۰ درصد داخلی‌سازی شده به تولید انبوه رسیده است، تصریح کرد: نخستین سری از ۳۰۱ ایرانی در اردیبهشت سال آینده به دست مشتریان خواهد رسید.

رضارحمانی وزیر صنعت، معدن وتجارت هم خاطرنشان کرد: نهضت ساخت داخل قطعات با تکیه بر جوانان و شرکت‌های دانش بنیان در پروژه ۳۰۱ نمایان است. همچنین محمود واعظی رئیس دفتر ریاست‌جمهوری، داخلی‌سازی ۳۰۱ را در شرایط تحریمی توسط جوانان ایرانی کاری جهادی دانست و افزود: ایران‌خودرو مسیری را که در طراحی خودرو و بومی‌سازی قطعات گام نهاده، توسعه دهد. رئیس دفتر ریاست‌جمهوری تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و توان داخلی در طراحی و تولید خودرو و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان گامی ارزشمند و فصلی تازه در صنعت خودروی کشور است. وی تاکیدکرد: ایران خودرو دستاوردهایی که طی سال‌های اخیر در زمینه‌های بومی‌سازی قطعات، تولید خودرو با نشان ایرانی و توسعه قوای محرکه کسب کرده را به نمایش بگذارد.

واعظی تصریح کرد: باید برگزاری نمایشگاه قطعات خودکفایی شده طی سال تداوم داشته باشد و ارتباط صنعت و دانشگاه هر چه بیشتر توسعه یابد.