به عبارت بهتر این گروه صنعتی توانسته ۵۰درصد خودروهای ناقص کف کارخانه را تکمیل و به بخشی از تعهدات معوقه خود نیز عمل کند. در همین حین شرکت سایپا نیز چندی پیش خبری در همین زمینه منتشر کرد و بر تکمیل خودروهای دپویی در پارکینگ این شرکت تاکید کرد. به این ترتیب با عادی شدن روند عرضه خودرو، آرامش در بازار حکمفرما شده این در حالی است که فعالان بازار تاکید دارند با ادامه روند فعلی از سوی خودروسازان حباب بیشتری از قیمت‌ها طی روزهای آتی تخلیه خواهد شد. اما اظهارات فعالان بازار مبنی بر روند کاهشی قیمت‌ها در شرایطی است که برخی دیگر از دست‌اندرکاران بازار همچنان بر رکودی که ماه‌هاست گریبانگیر بازار شده تاکید دارند. با وجود کاهش قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته به نظر می‌رسد که متقاضیان خودرو در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند به همین دلیل در بازار حضور پیدا نمی‌کنند. در کنار این موضوع اما باید به اتمام فصل تابستان، فصلی که خرید و فروش در آن رونق می‌گیرد اشاره کرد هر چند که تابستان امسال نیز بازار جز رکود، رونقی به خود ندید.

 حال سری به بازار خودرو بزنیم و ببینیم قیمت محصولات داخلی طی هفته جاری چه تغییراتی داشته است. طبق اظهارات فعالان بازار پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان  به خریداران  عرضه می‌شود. این خودرو در هفته پیش با همین قیمت قابل خریداری بود. دیگر محصول خانواده سایپا، یعنی پراید ۱۳۱ نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه شده است.

دو محصول دیگر سایپا یعنی تیبای صندوقدار و ساینا نیز به ترتیب با قیمت‌های ۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۵۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شدند. این دو خودرو به نسبت هفته گذشته دو مسیر متفاوت را طی کردند. در حالی که تیبا افزایش ۳۰۰ هزار تومانی را در بازار تجربه کرد، قیمت ساینا ۲۰۰ هزار تومان افت داشت. همچنین دو محصول مونتاژی شرکت سایپا یعنی ساندرو استپ‌وی و چانگان به ترتیب با قیمت‌های ۱۷۳و ۱۶۹ میلیون تومان در بازار حضور دارند. حال سراغ تعدادی از محصولات ایران خودرو می‌رویم. دو محصول پژو ۲۰۶ یعنی تیپ ۲ و ۵ به ترتیب با قیمت‌های ۷۶ و ۹۱ میلیون تومان قابل خریداری هستند. هر دو خودرو روند کاهشی قیمت را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند. مدل صندوقدار ۲۰۶ نیز در مسیر مدل هاچ بک حرکت کرده و با از دست دادن ۳۰۰ هزار تومان از قیمت خود، با قیمت ۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. ۲۰۷ اتومات نیز با قیمت ۱۵۴ میلیون تومان در بازار حضور دارد. در حالی که قیمت رانا و پژو ۴۰۵ SLX در مسیر کاهشی حرکت کرده، قیمت دنا و سمند EF۷ به نسبت هفته گذشته تغییری نداشته است. خریداران می‌توانند رانا را با قیمت ۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ SLX را با قیمت ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنند. دو محصول مونتاژی ایران خودرو یعنی دانگ فنگ H۳۰ کراس و پژو ۲۰۰۸ نیز با قیمت ۱۲۸ و ۲۹۴ میلیون تومان قابل خریداری هستند.