وی در مورد نتایج جلسه شنبه این هفته با مسوولان برای ترخیص خودروهای دپویی گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه اداره‌کل خودرو و نیرو محرکه، شناسه و تاییدیه‌های خودروهای ترخیص نشده را بارگذاری کرد، اما این اقدام منجر به حل اساسی مشکل نشد، زیرا سامانه دارای ایراداتی است.

دادفر گفت: برای خودروهایی که از طریق بانکی گشایش اعتبار شده بودند، اصلا قابلیت اعمال ثبت‌سفارش، تغییر، تمدید یا ویرایش وجود ندارد و این مشکل باید توسط بانک‌مرکزی حل شود. به عبارتی مشکلی در اداره‌کل خودرویی وزارت صمت وجود نداشته و ۹۰ درصد مشکلات حل شده، اما همچنان در پیچ و خم‌های اداری هستیم که آخرین آن، اداره‌کل مقررات سازمان توسعه و تجارت است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صمت، سازمان توسعه و تجارت، اداره‌کل خودرویی وزارت صمت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین سامانه انفورماتیک این وزارتخانه سبب شده علاوه‌‌بر اینکه تاکنون ثبت‌سفارش قابلیت ویرایش نداشته باشد، ثبت‌سفارش جدیدی هم اعمال نشود. در کنار اینها تاییدیه جدیدی هم ایجاد نشده، بنابراین هیچ‌کدام از مالکان و درحقیقت واردکنندگان خودرو نتوانسته‌اند خودروهای خود را از گمرک‌ها ترخیص کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: آنهایی هم که ترخیص شده، مربوط به سری پیش واردات و مصوبه قبلی است که شامل هزار و یک دستگاه خودروی وارداتی متعلق به کرمان‌موتور و ۴۷ دستگاه نیز مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود. به گفته دادفر، بیش از ۳ هزار خودرو به‌دلیل اهمال سازمان‌ها و کارشناسان آنها و تفسیرهایی که از مصوبه دولت دارند، همچنان در گمرکات دپو هستند.