مهدی صادقی‌نیارکی در تشریح سرفصل مهم‌ترین مصوبات کمیته خودرو که با حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی و دادستانی کل کشور، سازمان حمایت‌ مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت بازرگانی داخلی، ایدرو، خودروسازان‌ و انجمن خودروسازان برگزار شد، اظهار کرد: دراین جلسه علاوه‌بر تعیین تکلیف در حوزه مدیریت تقاضا، روش‌های فروش، نحوه ثبت‌نام فروش فوق‌العاده و نحوه ثبت‌نام پیش‌فروش و مشارکت در تولید خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

وی درادامه از اتخاذ تصمیماتی درخصوص عدم خروج خودروی بدون پلاک از خودروسازی و تعیین تکلیف خودروهای احتکارشده در پارکینگ‌ها خبر داد و گفت: محدودیت‌هایی برای خودروهای فاقد پلاک که در پارکینگ‌ها قرار دارند، در نظر گرفته شد. معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین تاکید کرد: پارکینگ‌ها حق پذیرش خودروی بدون پلاک را ندارند.

صادقی‌نیارکی همچنین از اعمال محدودیت‌های جدید برای متقاضیان خودرو خبر داد و گفت: چهار مولفه در موقع ثبت‌نام باید توسط متقاضیان رعایت شود؛ بر این اساس، هر کدملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت‌نام کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم‌کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت‌نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط، امکان ثبت‌نام برای شخص فراهم نخواهد شد.

همچنین متقاضی باید بالای ۱۸ سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان، محصولی دریافت نکرده باشد. معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه در فروش فوق‌العاده سند یک‌سال در رهن باقی می‌ماند، افزود: هیچ کدام از قراردادها امکان صلح نخواهند داشت، به‌دلیل اینکه می‌خواهیم مصرف‌کننده واقعی وارد فرآیند ثبت‌نام بشود.

وی درباره گارانتی نیز گفت: اگر خودرویی از شرکت تحویل و ظرف سه ماه برای سرویس اولیه مراجعه نکند، گارانتی آن لغو خواهد شد و شرکت خودروساز حق ارائه سرویس به این خودرو را نخواهد داشت.