با تصویب مصوبات فروش و ابلاغ آن به خودروسازان اما دستورالعمل اجرایی آن با تغییرات فی‌البداهه مسوولان صنعتی کشور روبه‌رو بود؛ به‌طوری‌که خودروسازان در شرایطی در سایت خبری خود دستورالعمل چگونگی دریافت چک از مشتریان را تشریح می‌کردند که در فاصله‌ای کوتاه وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اخذ چک صیادی به نام متقاضی برای شرکت در فروش فوق‌العاده را لغو شده اعلام کرد.

از سوی دیگر سه‌شنبه گذشته که قرار بر اجرای نام‌نویسی مشتریان برای شرکت در قرعه‌کشی بود در همان ساعات بامداد آن روز شرط پرداخت وجه هنگام ثبت‌نام متقاضیان در سایت خودروسازان لغو شد. در هر صورت مشخص است که مسوولان صنعتی در اجرای مصوبات خودرویی خود هنوز دچار سردرگمی هستند و با آزمون و خطا اولین فروش فوق‌العاده را پیش برده‌اند. اما کمیته خودرو بعد از جمعه گذشته که از ملزومات ثبت‌نام و شرکت در قرعه‌کشی خودرو رونمایی کرد دیروز نیز در جلسه خود با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت، دستگاه‌های نظارتی از جمله دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و خودروسازان مصوباتی داشت.

به گزارش شاتا در این جلسه مقرر شده که از هفته جاری تحویل ۲۲ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان انجام شود.  همچنین کمیته خودرو در مصوبات خود تاکید کرده که پیش‌فروش یک‌ساله ۷۵ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان آغاز شود. به این ترتیب بعد از فروش فوق‌العاده، حالا خودروسازان ملزم به پیش‌فروش خودرو با تحویل یک‌ساله شده‌اند. سایت خبری وزارت صنعت همچنین تاکید کرده که در این جلسه تصمیمات مشخصی برای بهبود فرآیند پیش‌فروش خودرو از سوی کمیته خودرو اتخاذ شد که جزئیات آن، در قالب اطلاعیه رسمی خودروسازان منتشر خواهد شد.