وی گفت: با وجود اینکه در موضوع فروش فوری و پیش‌فروش‌های اخیر خودروسازان محدودیت‌های زیادی اعمال شد، اما برخی در جامعه روی خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای حساب می‌کنند و همین موضوع تشدید قیمت‌ها را به دنبال داشته است.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به دنبال آن است تا خودروساز بدون زیان به تولید بپردازد؛ زیرا اگر قیمت خودرو واقعی و منطقی نباشد زیان به شبکه تامین و قطعه‌سازان نیز سرایت خواهد کرد و در این صورت دیگر خودرویی تولید نخواهد شد. این مقام مسوول تاکید کرد: با منطقی و واقعی‌سازی قیمت خودرو می‌توان در نوآوری و تحقیقات نیز سرمایه‌گذاری کرد و استانداردهای خودرویی را ارتقا داد. وی از برگزاری جلسات متعدد با رئیس شورای رقابت و سایر اعضای این شورا خبر داد و گفت: تلاش کردیم تا در یک فضای تعاملی و با ارائه مدارک و مستندات، افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها را دنبال کنیم.

صادقی‌نیارکی اما در ادامه از طراحی و ساخت پلت‌فرم مشترک که در دستور کار وزارتخانه، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و خودروسازان است، خبر داد. معاون امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: ساخت قوای محرکه، اکسل و... به‌صورت مشترک از سوی خودروسازان اجرایی می‌شود و در این زمینه تقسیم کار انجام شده تا یکی از خودروسازان تمرکز خود را روی گیربکس گذاشته و دیگری روی موتور متمرکز شود. وی گفت: مرحله بعدی ساخت پلت‌فرم مشترک است که از طراحی پایه تا رسیدن به شبکه تامین در دستور کار خواهد بود و این پروژه بلند‌مدتی است که هر دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور روی آن کار می‌کنند.