رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، خودکفایی، توجه ویژه به تحقیق و توسعه و تولید داخلی به‌رغم فشار‌های ناشی از تحریم، مسیر اصلی صنعت خودروی کشور است، اظهار کرد: براساس گزارش مدیران و مسوولان این بخش از یک سال و نیم گذشته تاکنون حدود ۵۰ درصد ارزبری خودرو کاهش یافته و مهندسان و طراحان ما توانسته‌اند خودرو‌هایی صد درصد داخلی تولید کنند که زیبایی، کیفیت و ایمنی دارند.

واعظی با اشاره به توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید پس از ۲۷ سال افزود: اتفاق امروز این است که اگر یک خودرو از خط تولید خارج شده، به ازای آن قرار است دو خودروی داخلی به مردم عرضه شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: براساس گزارش‌ها در چهار ماه گذشته که هم با بیماری کرونا مواجه بودیم و هم فشار تحریم افزایش یافته، تولید خودروی سواری در کشور ۱۹ درصد و خودروی وانت حدود ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و آن طور که مدیران خودروساز کشور قول داده‌اند، قرار است این افزایش تولید ادامه پیدا کند.

واعظی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و عرضه مستقیم آن به دست مصرف‌کننده، انتظار داریم قیمت خودرو کاهش پیدا کند و از واسطه‌گری‌ها و دلالی‎ها در بازار جلوگیری شود.