به گزارش سایپانیوز، کمپانی نوظهور وانت‌سازی برقی ریویان Rivian فقط در برقی‌سازی وانت نوآور نیست؛ بلکه ایده‌های جدیدی در پیک نیک و گذراندن وقت در طبیعت هم دارد. طراحان این وانت به این فکر افتاده‌اند که برای ماندن در دل طبیعت، خوردن وعده‌های غذایی تعطیل بردار نیست، برای همین در همان کارخانه آشپزخانه کوچکی را در وانت‌های جدید خود طراحی کرده‌اند که هم اجاق گاز برقی دارد، هم کتری را می‌توان روی آن جوش آورد و هم جای کافی برای ذخیره مواد غذایی دارد و هم یک سینک کوچک هم روی آن نصب شده است.

نام آن را هم آشپزخانه اردویی (camp kitchen) گذاشته است و به‌صورت کشویی از وانت بیرون می‌آید. ایده نو و رادیکالی به‌نظر می‌رسد اما برای طبیعت‌گردی هم به‌نظر مناسب است. اگر مستقیم هنگام خرید وانت آن را سفارش بدهید، باید ۵ هزار دلار دیگر روی قیمت این خودرو بگذارید.

به‌نظر می‌رسد که این مبلغ برای یک سینک ساده ۵ گالنی با یک اجاق الکتریکی و کتری و چند ظرف مخصوص آشپزی کمی گران باشد. اما وقتی به جاسازی ماهرانه و بی‌نقص این آشپزخانه در وانت نگاه می‌کنید و اینکه چقدر به پاک نگه داشتن محیط‌زیست و طبیعت کمک می‌کند شاید وسوسه شوید و آن را خریداری کنید.

انرژی مورد نیاز برای این آشپزخانه را هم انرژی الکتریکی تا‌مین می‌کند که چون خودرو برقی است قاعدتا به سمت کاهش تولید آلاینده‌های کربنی پیش می‌رود. برای این وانت در بخش بار هم یک چادر مسافرتی تعبیه شده که کشویی است و به راحتی باز و بسته می‌شود. به بیان دیگر طراحی این وانت به گونه‌ای است که ماندن در طبیعت را آسان‌تر می‌کند. البته چون این ایده تا‌زه شکل گرفته به‌تدریج قیمت آن هم کاهش خواهد یافت.

شاید بخواهید بدانید که خود وانت R۱T برقی در بازار قرار است به چه قیمتی به فروش برسد. ۷۵ هزار دلار ناقابل! ضمن اینکه این قیمت پایه است و اگر می‌خواهید میزان پیمایش آن به ازای هر بار شارژ را بالاتر ببرید و به ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) برسانید باید ۱۰ هزار دلار دیگر به قیمت آن بیفزایید.