حسن دانایی‌فر در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای بررسی راهکارهای احیای سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو در خارج از مرزهای کشور و صادرات مجدد خودرو به کشورهای منطقه در دو بخش سواری و تجاری، ضمن اشاره به توانمندی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه صادرات، اظهار کرد: امروز ظرفیت دو بازار عراق و سوریه که از بازارهای مهم ایران به شمار می‌روند مورد بررسی قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده بازار این کشورها، بازارهای بسیار خوبی برای صادرات خودروهای ایرانی باشد.

دبیر ستاد روابط اقتصادی ایران با کشورهای عراق و سوریه، با بیان اینکه از سال گذشته تحرک خوبی در تولید و عرضه محصولات این خودروساز صورت گرفته، خاطرنشان کرد: مدیر عامل ایران‌خودرو در کنار توجه به نیازها و بازار داخل، نگاه به بیرون را نیز دارد و به نظر می‌رسد با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، می‌تواند رخوت و معطلی را که برای مدتی در موضوع صادرات خودرو به وجود آمده برطرف کند.

فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این دیدار با اشاره به سایت‌های تولیدی این خودروساز در عراق و سوریه، گفت: به‌دنبال ارائه راهکارهایی برای از سرگیری فعالیت سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو در عراق و سوریه و صادرات به کشورهای منطقه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توانایی راه‌اندازی خط تولید سمند ظرف چند هفته و خودروی دنا ظرف ۶ ماه را در سوریه داریم، تصریح کرد: به دلیل گرانی و مشکلات دسترسی به بنزین در سوریه، این دو محصول می‌تواند هم به‌صورت گازسوز و هم به‌صورت بنزینی تولید و عرضه شود.

مقیمی تصریح کرد: ایران‌خودرو علاوه بر تولید و صادرات خودروی سواری، توانایی تولید و صادرات خودروهای کار و سنگین را نیز داراست.