به گزارش سایپانیوز، در این شراکت ۶‌ساله، کمپانی خودروسازی فورد از سیستم عامل اندروید گوگل در برندهای فورد و لینکلن بهره‌مند می‌شود و این خدمات از سال ۲۰۲۳ جنبه عملی پیدا می‌کند. به بیان دیگر، اپلیکیشن‌های اندرویدی گوگل از جمله نقشه بسیار پرکاربرد آن، در کارخانه روی محصولات فورد نصب و به‌طور دائمی روزآمد و پشتیبانی می‌شوند. همچنین فناوری صدای گوگل برای اجرای فرامین گفتاری راننده و سرنشینان روی داشبورد این خودروها استقرار پیدا می‌کند. همگی این فناوری‌ها از هوش مصنوعی گوگل بهره‌مند خواهند شد تا اثربخشی و کارآیی بیشتر ایجاد کنند. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها زنجیره تامین و عملیات ساخت کمپانی فورد هم بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.همچنین تیمی به نام آپ شیفت ایجاد می‌شود که با کنکاش و پویش در داده‌ها، شیوه‌های نوین فروش، مالکیت و خدمات به مشتریان را طراحی و ایجاد کند. نکته مهم این است که داده‌های مشتریان در اختیار گوگل یا آگهی‌دهندگان در این شرکت قرار نمی‌گیرد. دیوید مک کللاند قائم مقام مدیر عامل فورد در راهبردهای این کمپانی در تماس ویدئویی با رویترز این اطمینان را داد که داده‌های مشتریان در اختیار شخص ثالث مخصوصا با هدف تبلیغات قرار نمی‌گیرد. البته فورد علاوه بر گوگل با سایر کمپانی‌ها در عرصه فناوری ابر، همکاری و تعامل دارد، از جمله همکاری با بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین آمریکا یعنی آمازون که همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

شراکت‌هایی از این دست بازتاب این حقیقت است که خودروسازان در عرصه نرم‌افزاری و خدمات داده‌ای به شدت از شرکت‌های عرصه فناوری مثل گوگل و آمازون عقب افتاده‌اند و حالا با این شراکت‌ها امکان سرعت بخشیدن به خدمات مبتنی بر داده در صنعت خودرو فراهم آمده و هم می‌تواند به تولید گردش مالی بالاتر کمک کند و هم کاهش هزینه.

کمپانی فورد و رقیب‌های جاافتاده‌ای مثل جنرال موتورز، تویوتا و فولکس، چشم به تازه‌‌واردهایی مثل تسلا دوخته‌اند که از راه نرسیده به ارزشمندترین سهام خودروسازی دنیا تبدیل شده است. دلیل واضح این اتفاق این است که در نگاه سرمایه‌گذاران، تسلا در عرصه نرم‌افزار و مدیریت داده مخصوص خودران‌ها و خودروهای متصل به شبکه‌های اینترنتی، به شدت جلوتر از سایر خودروسازان است. تعامل فورد با گوگل، یکی دیگر از نمونه‌های یارگیری عرصه فناوری با صنعت خودرو است.