وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:  مطمئن باشید به سمتی پیش خواهیم رفت که رقابتی بودن صنعت خودرو را در کشور گسترش دهیم. به این ترتیب در شرایطی رزم حسینی در اظهارات اولیه خود به دخالت دولت در خودروسازی‌ها تاخت که در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که سیاست وزارت صمت حمایت از خودروسازان داخلی است و موظف هستیم از تمام خودروسازان داخلی حمایت کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: خودروسازی کشور نیازمند همکاری ارگان‌های مختلفی از جمله مجلس است در سال جهش تولید سعی بر این داشتیم تا رشد تولید داشته باشیم که این اتفاق نیز رخ داد.وزیر صمت ادامه داد: حمایت از خودروسازی منحصر به یک شرکت نیست، تمام خودروسازان داخلی اگر سعی کنند محصول تولید کنند، قطعا از آنها حمایت می‌کنیم.وزیر صمت با اشاره به بحث انحصار در خودروسازی گفت: اگر انحصار در خودروسازی وجود داشته باشد آسیب به آن وارد می‌شود، اگر بتوانیم انحصار را بشکنیم قطعا خودروسازی رشد خواهد کرد.

رزم حسینی افزود: به شدت مخالف انحصار هستیم، خودروسازان مطالبه می‌کنند که نمی‌خواهیم انحصار داشته باشیم، علاقه‌مند نیستیم منحصر باشیم و می‌خواهیم محصولات رشد کنند.

رزم حسینی تشریح کرد: ۲ هزار قطعه ساز داریم و این تعداد باعث افزایش تولید می‌شود. قیمت تمام‌شده خودرو به هزینه سربار باز می‌گردد که باعث لطمه به خودروسازان شده است.این مقام مسوول گفت: مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستیم و امیدواریم با کمک کمیسیون مجلس انحصار را از بین ببریم.رئیس کمیسیون صنایع نیز در این مراسم گفت: طرحی برای عرضه خودرو در بورس مطرح شده و بر سر آن با کمیسیون‌ها در حال مذاکره هستیم.

اکبری ادامه داد: حتما از خودروسازان حمایت خواهیم کرد. با افزایش تولید، صادرات را باید افزایش دهیم. رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به توان بخش خصوصی در زنجیره خودروسازی افزود: باور دارم بخش خصوصی توان خیلی خوبی دارد و می‌تواند خودرو‌های جهانی را تولید کند و حتی با آنها رقابت کند. اکبری ادامه داد که تمام فکر ما این است که واردات را رد و شروع به صادرات کنیم، باید فرصت دهیم تمام صنایع به بازار‌های جهانی بروند، اینکه ما در کشور‌های دیگر امنیت را فراهم می‌کنیم، اما بازار آنها را نداریم خوب نیست و باید بازار آنها را در دست داشته باشیم.

اکبری تصریح کرد:  اینکه قیمت باید کاهش یابد درست است، اما دولت باید هزینه‌ها را پرداخت کند، دولت باید بسته حمایتی در نظر بگیرد نه اینکه بگوید قیمت تمام شده دستوری باشد، دولت باید در حوزه‌هایی حضور پیدا کند و آنها را تقویت کند، مجلس کار اجرایی ندارد و کار نظارت را بر عهده دارد.فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو نیز در حاشیه این مراسم تصریح کرد: این خودروساز توانسته رشد تولید بیش از ۴۰ درصدی در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ را رقم بزند. امسال از رکورد تولید سال ۹۸ در پایان آذر ماه و رکورد تولید ۹۷ در ششم بهمن ماه عبور کردیم و بر اساس برنامه‌ها تا پایان سال، تیراژ تولید به ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد. دبیر انجمن قطعه سازان نیز اظهار کرد: صنعت قطعه‌ و خودرو دوران سخت تحریم‌ها را با حمایت وزارت صمت در مجلس گذرانده است. امروز خودروی تارا نجات‌دهنده صنعت خودرو و پیشران این صنعت است.

مازیار بیگلو با اشاره به چالش قیمت‌گذاری دستوری گفت: اگر وضعیت قیمت‌گذاری خودرو یک بار برای همیشه روشن شود هر سال‌شاهد خودروی تارای دیگری در کشور خواهیم بود.