در حال‌حاضر با توجه به افزایش قیمت ارز، نرخ خودرو نیز در بازار کمی تغییر کرده که در این مورد می‌توان به افزایش تا ۱۴میلیون تومانی قیمت برخی خودروها اشاره کرد، هرچند در زمان معامله قدرت چانه‌زنی خریداران بالاتر است و نرخ‌های قابل معامله پایین‌تر از قیمت‌های اعلامی اولیه است. بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ که هفته گذشته حدود ۱۰۲ میلیون تومان معامله می‌شد دیروز به ۱۰۷ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت سمند ال‌‌ایکس از ۱۷۲‌میلیون تومان در هفته گذشته به ۱۸۵ میلیون تومان طی نخستین روز هفته جاری افزایش یافته است. قیمت پژو ۴۰۵ نیز از ۱۷۷ میلیون تومان به ۱۸۵ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه پژو‌پارس که هفته پیش با قیمت ۱۹۵‌میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شد، این هفته با قیمت ۲۰۹ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز از ۱۸۲ میلیون تومان به ۱۸۹ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در مورد رانا ال‌ایکس نیز باید به قیمت ۲۰۳میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم، همچنین هر دستگاه تیبا با قیمت ۱۱۳‌میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت کوئیک دنده‌ای نیز ۱۳۶میلیون تومان است. با وجود نوسان در قیمت برخی خودروها، فعالان بازار خودرو همچنان معتقدند این بازار به ثبات نسبی رسیده و تا شب عید شاهد تغییر قیمت قابل‌توجهی در بازار نخواهیم بود. نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد با بیان اینکه بازار خودرو مدتی است به ثبات رسیده است، گفت: افزایش یا کاهش چشمگیری در قیمت‌های بازار خودرو نداشته‌ایم و قیمت‌ها در وضعیت ثابتی قرار دارند.

وی با اشاره به اهمیت رشد تیراژ تولید خودرو در وضعیت قیمتی بازار، ادامه داد: قیمت خودروهای وارداتی نیز در صورت آزاد‌شدن واردات، کاهش خواهد یافت. به گفته وی در حال‌حاضر تقاضا برای خرید خودروهای کارکرده در بازار نسبت به قبل افزایش داشته و خریداران کمتری در پی خودروهای صفر کیلومتر هستند. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو نیز در این مورد به خبرگزاری فارس گفت: با توجه به ثبات نسبی در قیمت ارز، قیمت خودرو نیز تغییر چندانی نداشته و بازار تقریبا باثبات است. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا شب‌عید نوسان  چندانی در بازار خودرو نداشته باشیم مگر اینکه قیمت دلار تغییر قابل‌توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشتریان و خریداران بازار خودرو در حال افزایش هستند، گفت: به دلیل نبود مشتری و خریدار در این بازار، خرید و فروش تقریبا قفل بوده اما در حال‌حاضر تقاضای کاذب در بازار فروکش کرده و خریداران واقعی وارد بازار شده‌اند.