نجفی منش بیان کرد: به تازگی شرکت خودروسازی زامیاد با توجه به تیراژ پایین تولید، موفق به قیمت‌گذاری و ارائه مستقیم خودرو شده و بنابراین با توجه به نبود اختلاف قیمت زیاد کارخانه و بازار تولیدات این شرکت، صف خریدی برای محصولات عرضه شده این شرکت ایجاد نشد. وی افزود: بنابراین اگر قیمت‌ها واقعی باشد، مشتریان واقعی نیز برای خرید مراجعه می‌کنند و رانت نیز از بین می‌رود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: برای جهش تولید ۵۰ درصدی صنعت خودرو نیاز این صنعت معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

نجفی منش افزود: با توجه به مشکل تامین مواد اولیه و قطعات که تخصیص ارز و ثبت سفارش برای آن زمان‌بر است پیشنهاد واردات بدون انتقال ارز برای تامین بخشی از نیاز مواد اولیه قطعه‌سازان از سوی بانک مرکزی رد شد، اما به تازگی مجوز واردات در مقابل صادرات صادر شده که می‌تواند کارگشا باشد. وی بیان کرد: برای جلوگیری از زیان خودروسازان و پرداخت مطالبات معوق قطعه‌سازان باید قیمت خودرو توسط شرکت‌های خودروساز و با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام و ابلاغ شود و از روش‌هایی مانند قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت یا عرضه خودرو در بورس که مشکلات را افزایش می‌دهد، خودداری کرد.