براساس ارزیابی خدمات‌فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۹، فرآیند ارزیابی خدمات فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو طبق روال هرساله براساس الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو (مصوب هیات‌دولت) و دستورالعمل و نظامات این آیین‌نامه (مصوب وزارت صمت)   اجرایی می‌شود.

با توجه به اینکه این ارزیابی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) صورت می‌گیرد، آخرین دوره این ارزیابی در زمستان سال گذشته جمع‌بندی شده است که براساس آن،‌ ۱۷ شرکت عرضه‌کننده خودرو و تعداد‌ ۱۷۶۲‌نمایندگی مجاز زیرمجموعه آنها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

طبق نتایج حاصل از ارزیابی در حوزه خودروهای سواری‌(سبک) شرکت‌های مدیران‌خودرو، بهمن‌موتور و کرمان‌موتور در خدمات فروش خودرو عملکرد بهتری داشته و رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند. پس از این سه‌شرکت خودروساز، ایران‌خودرو و دیارخودرو در پله سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه چهارم خدمات فروش خودرویی نیز شرکت‌های مجموعه سایپا (شامل سایپا، پارس‌خودرو و زامیاد)، ریگان‌خودرو (عرضه‌کننده خودروهای کوپا، کاپری، شاسی‌بلند S۳۵۰ و هواتی A۲۵)، سیف‌خودو (عرضه‌کننده محصولاتی همچون SWM G۰۱، SWM G۰۱F و SUV T۳)،   بایک ایرانیان (که به نیرو خودرو آسیا نیز شناخته می‌شود و عرضه‌کننده خودروهایی همچون هاوال M۴، هاوال H۶، سابرینا هاچ‌بک سابرینا سدان و سنوا است) و شرکت پرستو‌آبی ارگ (عرضه‌کننده محصولاتی همچون C۳۰ و ولا۷۵ هر دو در دو مدل دستی و اتوماتیک) قرار گرفته‌اند. همچنین در ارزیابی در حوزه خودروهای سنگین نیز شرکت‌های سیباموتور در رده رتبه دوم و شرکت بهمن‌دیزل در پله سوم قرار گرفته است. دو شرکت بزرگ ایران‌خودرو دیزل و ایپا دیزل نیز متاسفانه در جایگاه چهارم این ارزیابی قرار گرفته‌اند. همچنین شرکت‌های سروش‌دیزل (عرضه‌کننده ون باری H۳۵۰، کامیونت HD۶۵، خودروهای مسافری و شاسی‌بار) و ارس‌خودرو دیزل (تولیدکننده انواع خودروهای باری و وانت)، هم جایگاه چهارم را کسب کرده‌اند. این در حالی است که شرکت‌های مایان‌دیزل، عقاب‌افشان، رخش خودرودیزل، کاریزان خودرو و یاوران‌خودرو شرق هم به دلیل عدم‌وجود اطلاعات در رابطه با برخی از شاخص‌های ارزیابی، در رتبه‌بندی کلی قرار نگرفته‌اند.