وی افزود: از میان ۱۳۲هزار خودروی مشمول طرح رایگان گازسوز شدن خودرو‌های عمومی، ۱۶هزار و ۴۰۰خودرو تاکنون برای تبدیل نوبت گرفته‌اند و ۱۵هزار و ۵۰۰دستگاه خودروی عمومی نیز در حال انتخاب کارگاه هستند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از تبدیل ۲۰۰هزار مسافربر شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها در قالب مصوبه اجرای این طرح خبر داد و گفت: این طرح به‌تازگی آغاز شده است و مشخصات مالکان این خودرو‌ها به تشخیص وزارت کشور به این شرکت اعلام شده و در نوبت تبدیل قرار می‌گیرند. وی تاکید کرد: طرح تبدیل رایگان خودرو‌های عمومی به‌طور رسمی از خرداد ماه ۹۹ کلید خورد و ثبت‌نام خودرو‌های عمومی برای تبدیل رایگان آغاز شد.

بر پایه مصوبه شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک‌میلیون و ۴۶۰هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی‌ان‌جی هدایت خواهند شد که شامل ۱۰۰ درصد بخش حمل‌ونقل مسافر و بار در کشور است. هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۱میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور توزیع می‌شود که با توجه به زیرساخت‌های موجود، امکان افزایش این رقم تا روزانه ۴۰هزار مترمکعب نیز وجود دارد. ثبت‌نام در سایت https:/ / gcr.niopdc.ir/ login و تبدیل خودرو‌های عمومی طبق این طرح رایگان است و متقاضیان از جمله مالکان خودرو‌های تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.