گمرگ ایتالیا این خودروی رولز رویس فانتوم را توقیف کرده، چون بخشی از تزئینات داخل آن از چرم نوعی کروکودیل در حال انقراض ساخته شده است. با اینکه این اولین بار نیست فانتوم رولز رویس با مواد اولیه نادری تهیه می‌شود، اما تا به حال شبیه به آن مشاهده نشده بود. درست برعکس این رفتار هیولایی مشتریان و خریداران، چرم هرمس و چوب اقاقیای هاوایی کاملا قانونی هستند. در مورد این خودروی توقیف شده، گفته می‌شود که ابتدا خودرو با تزئینات داخل عادی توسط مشتری در روسیه خریداری و بعد تزئینات داخل آن تغییر یافته و سپس به ایتالیا صادر شده است. اگر گمرک ایتالیا تشخیص نداده بود، این خودرو سر از نمایشگاهی در شهر رم در می‌آورد. اما استفاده از چرم یک جاندار در حال انقراض، بیش از حد خارج از عرف است و توسط گمرک شناسایی شده است.

ظاهر امر هم نشان می‌دهد که این تزئینات داخل به هیچ عنوان کار خود رولز رویس نبوده و گواهی یا تصدیق یا تکذیب شرکت را هم ندارد. جدای از این حقیقت که چرم کروکودیل، به هیچ عنوان کیفیت مطلوب و بالایی ندارد و پرداخت این چرم بسیار ضعیف است، این موضوع مهم‌تر است که براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قوانین جهانی، برخی از جانوران حفاظت شده یا در شرف انقراض نباید در تولید محصولات پرتجمل [لاکچری] قرار گیرند، زیرا جرم محسوب می‌شود.

برخلاف باور عمومی، کالا و محصولات نباید با استفاده از چرم سوسمار و تمساح تولید شود، چون قانونی نیست. در ایالات متحده برای استفاده از برخی مواد اولیه باید ابتدا از سازمان جانوران وحشی و جانداران و گونه‌های در شرف انقراض CITES مجوز دریافت شود. ۱۶۰ کشور دنیا هم از کنوانسیون‌های تجارت بین‌الملل این سازمان متابعت می‌کنند.

 ایتالیا هم تابع این قوانین بین‌المللی است. اینکه ایتالیا با وارد‌کننده این خودروی فانتوم رولز رویس چه برخوردی خواهد داشت باید منتظر دادگاه ماند و دید. صاحب این خودرو به احتمال زیاد با جریمه خیلی سنگینی مواجه خواهد شد و حتی مجبور می‌شود برای جلوگیری از بدآموزی، این چرم را از روی خودرو بردارد.