لیوژو، شهری در جنوب چین در ناحیه گوانگشی است، جایی که خانه اصلی بخش اعظم تولید خودروهای برقی به حساب می‌آید. بلومبرگ شهر لیوژو را پایتخت خودروهای برقی چین نام‌گذاری کرده است. حتی آمریکا هم آمادگی آن را ندارد که این عنوان را از چنگ چینی‌ها درآورد، چون نیاز به همکاری تنگاتنگ بین خودروسازان و متولیان حکومتی دارد. خودروسازان در پایتخت خودروهای برقی، ارزان‌ترین خودروی ممکن را عرضه و حکومت هم زیرساخت‌های شارژ را با پراکندگی مناسب در این شهر ایجاد کرده است. وقتی این دو عامل به خوبی پاسخ بگیرند، استقبال مردم به شکل آبشاری و با سرعت بسیار زیاد اتفاق می‌افتد و هدف اصلی که کاهش آلودگی در شهرهای بزرگ است محقق خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز فناوری اطلاعات WAYS که در شهر گوانگژو مستقر است، تقریبا ۳۰ درصد از خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ در شهر لیوژو به فروش رسیده، برقی بوده است؛ یعنی ۵ برابر متوسط فروش در چین. با توجه به اینکه حتی شهرهای کوچک چین در مقایسه با شهرهای دیگر دنیا ابرشهر به حساب می‌آیند، لیوژو به راحتی با ۴ میلیون جمعیت می‌تواند به پایتخت خودروهای برقی دنیا تبدیل شود. از لحاظ جهانی، تنها رقیب واقعی لیوژو، شهر اُسلو در نروژ است که میزان نفوذ خودروهای برقی در آن در دنیا بی‌نظیر است. نکته قابل‌توجه دیگر در مورد لیوژو، پاکیزگی آب و هوای این شهر است که در خود چین هم کم‌نظیر است. به گزارش بلومبرگ در این شهر ۴ میلیون نفری بیش از ۳۰ هزار جایگاه شارژ باتری خودرو ایجاد شده است. این جایگاه‌های شارژ برای خودروهای برقی کوچک و ارزان مثل ولیوگ مینی برقی و بائوجون ایی۱۰۰ بسیار مناسب است. با اینکه پیمایش این دو خودروی برقی کوچک به ازای هر بار شارژ خیلی هم تحسین برانگیز نیست اما با توجه به نیاز واقعی مردم، این دو خودروی شهری به خوبی پاسخگو هستند.

در حالی که ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر در دنیا به دنبال راه‌حل‌هایی نظیر افزایش پیمایش به ازای هر بار شارژ هستند، چینی‌ها به مطالعه عادت‌ها و روش‌های معمولی زندگی مردم پرداخته‌اند و متوجه شده‌اند که در مصرف محلی، نیاز به حل مساله پیمایش بیشتر به ازای هر بار شارژ ندارند. در واقع الگوی مصرف مردم در شهرهای بزرگ، مسیرهای کوتاه روزمره است و قرار نیست با این خودروها به مسافرت‌های طولانی بروند. بائوجون ایی۱۰۰ که فقط دو صندلی دارد، به راحتی در طول روز تا ۳۰ کیلومتر را بدون هیچ دغدغه‌ای طی می‌کند. اندازه این خودرو نصف تسلای مدلX است و از لحاظ ظاهری هم به خودروهای اسمارت شباهت دارد.

 از همه مهم‌تر اینکه قیمت این خودروهای شهری کوچک که خیلی هم کار راه‌انداز است فقط ۵ هزار دلار است. بیل روسو Bill Russo مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای اتومبیلیتی Automobility Ltd. می‌گوید «این خودروهای کوچک به قدری کاربردی هستند که حتی جایگزین دوچرخه،‌ موتورسیکلت و اسکوتر شده‌اند. شهرهای کوچک‌تر در چین در مقایسه با ابرشهرها، از سامانه‌های حمل و نقل عمومی کمتری برخوردارند و به همین دلیل داشتن یک خودروی کوچک ارزان، راه‌حل و گزینه بسیار مناسبی است و تحرک مردم در داخل شهر را تسهیل می‌کند». روسو می‌گوید: «راه موفقیت خودروهای برقی، ارائه ارزان‌ترین و کوچک‌ترین خودروهای شهری است که برای نیازهای روزمره و مسیرهای کوتاه مردم مناسب هستند. هرچه این خودروها ارزان‌تر باشد، هزینه‌های نگهداری و بیمه آن هم مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.»