به گزارش سایپانیوز، نام‌گذاری خودرو هر روز سخت‌تر می‌شود، هم پیدا کردن نامی خوش‌آوا و دوست‌داشتنی که بار منفی در زبان‌های مختلف نداشته باشد سخت شده، هم تعداد مدل‌ها و محصولات به صورت نجومی افزایش یافته است. اما تغییر مسیر به انتخاب نام حقیقی به جای عدد و حروف کار آسانی است؟ سالیان سال است که طرفداران و خریداران ولوو محصولات این شرکت را با حروف و عدد صدا می‌زنند مثل ایکس سی۹۰، حالا به یکباره این شرکت تصمیم گرفته به هنگام‌ گذار از خودروهای بنزینی به برقی، به همراه این تغییر پارادایم، شیوه نام‌گذاری خود را هم دچار تحول و دگرگونی کند.

به گفته اتومتیو نیوز در رویداد معرفی آینده محصولات برقی ولوو، فناوری‌های باتری آینده همراه با خودروی مفهومی [در حد طراحی که هنوز به تولید نرسیده] برقی قابل شارژ رونمایی شدند و سامانه اندرویدی اینفوتیمنمنت [سامانه صوت، تصویر و اینترنت روی داشبورد] هم به نمایش در آمد. در این مراسم هاکان سامئولسن، مدیرعامل ولوو گفت محصول پرچمدار تمام برقی این شرکت دیگر «ایکس سی۹۰» نام‌گذاری نخواهد شد. «این خودرو مثل یک نوزاد نام واقعی خواهد داشت.» حالا باید منتظر ماند و دید که محصول جدید ولوو مثل یک نوزاد، نامی مثل اِسون [نام پسر] یا اَبیگیل [نام دختر] پیدا خواهد کرد، یا نامی مثل «هوا خُنک‌کن» (Climate Cooler XL) یا «یخبندان ساز» (Ice Age Initiator)!

اما سوال این است حالا که حروف و اعداد مثل ایکس سی۹۰ (XC۹۰) بین مردم جا افتاده، چه اصراری است که نام‌گذاری جدید انجام شود؟ خب ولوو این کار را به چند دلیل انجام می‌دهد. اول، خودروی شاسی‌بلند جدید ولوو روی یک پلت‌فرم کاملا جدید تولید خواهد شد و فقط به صورت آنلاین فروخته می‌شود و به خاطر ایمنی بیشتر به لیدار (لیزر و رادار) مجهز خواهد بود. دوم، علاوه بر جدید بودن پلت‌فرم، این خودرو مجهز به سامانه‌های جدید است که رانندگی را از به کار بردن دست‌ها بی‌نیاز کرده است. سوم، مانند خودروی اف۱۵۰ الکتریکی فورد که لایتنینگ (رعد‌وبرق) نام‌گذاری شده، می‌تواند هنگام قطع شدن برق،به عنوان منبعی موقت برای تامین برق منزل هم مورد استفاده قرار گیرد. چون شارژر این خودرو دوسویه است (یعنی هم می‌تواند شارژ بگیرد و هم شارژ بدهد). چهارم، به خاطر معماری مخصوص که برای برقی شدن خودرو طراحی شده، فضای خیلی بیشتری در اختیار صاحب خودرو قرار می‌دهد و از لحاظ داخل کابین بسیار جادارتر است.