وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی مدیریت ارشد گروه سایپا در زمینه تولید و تکمیل هرچه سریع‌تر خودروهای دارای کسری قطعات و اجرای روش‌های متنوع فروش و تسریع در تخصیص خودروهای مشتریان، تحویل زودتر از موعد این چهار محصول محقق شده است.به گفته وی، تحویل زودتر از موعد این خودروها برای نخستین‌بار، در حالی که تاکنون سایپا با مشکل تاخیر در ایفای تعهدات مواجه بوده، بیانگر عزم جدی این گروه در جهت حرکت در راهبرد سایپای نوین و نیز جلب رضایت مشتریان است.کاظمی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از تعهدات مربوط به خودروهای مشتریان سایپا، زودتر از موعد تحویلِ درج شده در بخشنامه‌های فروش و قراردادها، تخصیص می‌یابد و قصد داریم با تسری آن به سایر محصولات گروه، برای همیشه پرونده تاخیر در تحویل خودروهای مشتریان را ببندیم.

معاون بازاریابی و فروش سایپا در پایان تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا توانسته با افزایش تولید و برنامه‌ریزی مناسب و متنوع در فروش، پاسخ‌گوی نیازهای موجود در بازار مصرف‌کنندگان واقعی بازار خودرو کشور باشد و زمینه را برای کاهش التهاب بازار خودرو فراهم کند. خبر دیگر اینکه گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش عرضه و تحویل خودرو به مشتریان، در سه هفته اخیر و با وجود تعطیلات تابستانی خودروسازان، نزدیک به ۲۳ هزار دستگاه خودرو از انواع محصولات دارای کسری قطعات را تکمیل و تجاری‌سازی کرده است.

خطوط تولید صنعت خودروی کشور از جمله گروه خودروسازی سایپا برای انجام تعمیرات نگهداری سالانه (اوورهال) از ۳۰ تیر تا ۹ مرداد در تعطیلات تابستانی بودند؛ با وجود این گروه خودروسازی سایپا برای بهره‌گیری از حداکثر فرصت برای پوشش تعهدات مشتریان در سه هفته اخیر، حدود ۲۳ هزار دستگاه انواع محصولات دارای کسری قطعات را تکمیل و تجاری‌سازی کرد. این خودروها به همراه محصولاتی که تولید آنها از روز نهم مرداد در خطوط تولیدی گروه خودروسازی سایپا از سر گرفته می‌شود، تحویل مشتریان خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل‌کاری این تعداد خودرو، علاوه بر کاهش قابل توجه در خودروهای ناقص موجود در سایپا، روند تحویل خودروی مشتریان این گروه خودروسازی سرعت بیشتری پیدا کند.

میزان تعهدات جاری و آتی مربوط به تحویل خودروهای مشتریان به ۱۷۰ هزار دستگاه کاهش یافته که به گفته معاون بازاریابی و فروش سایپا، همه این خودروها در زمان مقرر و سررسید، تحویل خریداران خواهد شد.