به گزارش سایپانیوز، آئودی نخستین طرح‌های «اسکای اسفیر» که یک خودروی آینده‌گرای تمام برقی خودران [بدون نیاز به راننده] است را منتشر کرد. طول این خودروی مفهومی [که هنوز به تولید انبوه نرسیده] در حالت خودران ۲۵ سانتی‌متر افزایش می‌یابد تا سرنشینان راحت‌تر بنشینند.

در حال حاضر آئودی قصد ندارد این خودرو را به تولید انبوه برساند و بیشتر جنبه تحقیقاتی و نوآوری دارد و در مدل‌های بعدی آن امکانات بیشتری اضافه می‌شود.«اسکای اسفیر» یکی از سه طرح خودران جدید آئودی است و دو نمونه اولیه دیگر، ‌های‌گراند اسفیر و اِربِن اسفیر نام دارند.

در این طرح، خودرو به صورت سقف تاشو [کانورتیبل] دو در طراحی شده است.در طرح اسپرت آن طول خودرو ۴.۹۴ متر در نظر گرفته شده است.با فشردن یک دکمه، این خودرو به حالت «گرند تورینگ» در می‌آید که حالت خودران است و طول آن به ۵.۱۹‌ متر می‌رسد تا جای پای سرنشینان افزایش یابد و به راحتی بتوانند فیلم تماشا کنند.

با هر بار شارژ باتری این خودرو، امکان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر فراهم می‌شود.بسیاری از خودروهای مفهومی رنگ خط تولید را نمی‌بینند چه رسد به آنکه وارد خیابان‌ها و جاده‌ها شوند.آئودی هم در پاسخ ایمیلی به این پرسش که چه زمانی قرار است این خودرو دست مشتری را بگیرد گفته فعلا چنین قصدی ندارد و قرار است در طراحی مدل‌های بعدی، امکانات جدید روی آن به امتحان گذاشته شود.

آئودی یکی از اعضای گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است و در حال   حاضر خانه اصلی طراحی‌های این گروه به حساب می‌آید. ظرف چند ماه آینده، علاوه بر اسکای اسفیر، دو نمونه اولیه دیگر به نام‌های «گرانداسفیر» و «اربن اسفیر» هم رونمایی می‌شوند.

این خودروهای مفهومی که به سرعت و با عجله رونمایی می‌شوند، بخشی از راهبرد جدید گروه خودروسازی فولکس واگن است که می‌خواهد در دوران گذار از خودروهای بنزینی به برقی، دست پیش را داشته باشد و به عنوان پیشگام یا پیشاهنگ شناخته شود.

در ابتدای ماه آگوست، رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن هدف‌گذاری جدید خود را اعلام کرد که در آن قرار است فروش نیمی از خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۰ از نوع برقی با آلایندگی صفر باشد. البته این خودروها شامل انواعی از خودروهای برقی با باتری، خودروهای هیدروژنی با پیل سوختی و خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق خواهند بود.