ابرخودروی ایتالیایی آمد

به گزارش سایپانیوز، اکنون دو سال از زمانی که خبر آن منتشر شده بود می‌گذرد اما سرانجام این ابرخودرو که قوای محرکه‌اش از باتری تغذیه می‌کند، رنگ آفتاب را دید و برای حضور در خیابان‌ها و جاده‌ها آماده شد.

 با عرضه این ابرخودرو، پینانفارینایی که مربی‌ساز بود اکنون خودروساز شده است.از همه مهم‌تر، تحقق وعده و قولی است که ابتدا غیرممکن به نظر می‌رسید.حالا که این خودرو در پینانفارینا جوانه زده، این شرکت‌ تعداد زیادی عکس از مشخصات فنی و امکانات آن منتشر کرده است. بخشی از این عکس‌ها مربوط به تست‌های این خودرو در جاده‌های کالیفرنیا است. خودرویی که از خط تولید بیرون آمده شباهت قابل توجهی با همان نمونه اولیه در حد طراحی دارد که در نمایشگاه بین‌المللی ژنو در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد.خطوط بدنه فیبرکربنی آن از جلوی تیز این خودرو تا بخش پرقدرت عقب خودرو کشیده شده است. باتیستا به‌رغم چهره باشکوه و باوقار، عملکردی بسیار چابک در شتاب و سرعت هم دارد.

در مشخصات فنی باتیستا هم تغییری ایجاد نشده و همان‌طور که در نمایشگاه بین‌المللی ژنو وعده داده شده، این هیولا مجهز به باتری ۱۲۰ کیلووات است که چهار موتور برقی را تغذیه و می‌تواند ۱۹۰۰ اسب بخار توان ایجاد کند.باتیستا در بازار ایتالیا عنوان قوی‌ترین ابرخودروی برقی را به خود اختصاص دهد.

 صفر تا صد این هیولا ۲ ثانیه عنوان شده که رقیب سرسختی برای مدل اس پلاید تسلا S Plaid به حساب می‌آید.در اخبار منتشر شده از رونمایی این خودرو، اشاره‌ای به حداکثر سرعت نشده است اما در زمان رونمایی آن در نمایشگاه بین‌المللی ژنو عدد ۲۱۷ مایل [۳۴۸ کیلومتر] در ساعت عنوان شده بود.به ازای هر بار شارژ، این خودرو ۳۱۰ مایل [۵۰۰ کیلومتر] می‌پیماید. البته این رقم بر اساس استاندارد تست اروپایی WLPT‌ اندازه‌گیری شده است.در عمل به احتمال زیاد با توجه به شرایط جوی و جاده‌ای به ازای هر بار شارژ می‌توان روی ۲۸۰ مایل حساب کرد.پینانفارینا هنگام معرفی این هیولا، از صدای مصنوعی موتور باتیستا هم رونمایی کرد.این صدا طوری طراحی شده که به نوعی برای گوش‌ها موسیقی بوده و قابل تشبیه به موسیقی کلاسیک است.

 دلیل خوش صدا بودن آن هم این است که فرکانسش ۵۴ هرتز در نظر گرفته شده است.گیسب وردی موسیقیدان ایتالیایی این فرکانس را «صدای خالص» توصیف کرده است.صدای داخل کابین هم مضربی از ۵۴ هرتز است و به تدریج افزایش می‌یابد و به ۴۳۲ هرتز می‌رسد.قیمت این ابرخودروی برقی ۲.۴ میلیون دلار است.