وی با پیش بینی اینکه با ادامه روند افزایشی تولید خودرو دیگر شاهد تعهد معوق نخواهیم بود، تصریح کرد: بیش از دو سال طول کشید تا مجموعه سایپا بتواند ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی معوقه را تحویل دهد.صفر شدن معوقات خودرویی از هفته آینده، اقدام مهمی است که با تلاش و همت مهندسان و کارگران خط تولید سایپا و قطعه‌سازان به دست می‌آید.

سلیمانی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار و اینکه عنوان می‌شود کاهش عرضه شرکت‌های خودروسازی منجر به رشد صعودی قیمت‌ها شده است، خاطرنشان کرد: بیان کاهش عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی مساله انحرافی است؛ بحث افزایش نرخ ارز، رشد قیمت نهاده‌های تولید و سایر مسائل جانبی باعث شده که قیمت خودرو در بازار تحت الشعاع قرار گیرد و به سمت افزایش حرکت کند و این موضوع تنها درباره خودرو اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که عرضه خودرو در بازار افزایش پیدا کند تا عرضه و تقاضا به تناسب برسد و دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شود؛ بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش ۲۵ درصدی داشته است. سلیمانی درباره تحویل خودروی شاهین نیز گفت: از روز شنبه هفته جاری تولید خودروی شاهین به ۱۵۰ دستگاه در روز رسیده و این در حالی است که هفته‌های گذشته میزان تولید این خودرو کمتر از ۱۰۰ دستگاه در روز بود. وی افزود: امیدوارم که در ۶ ماهه دوم سال جاری، محصولات جدید سایپا شامل شاهین اتومات، آریا و اطلس، تجاری‌سازی و به بازار عرضه شوند.