این شرکت می‌گوید پیل‌های مورد استفاده در این باتری از همان شیمی آنودی سیلیکونی بهره می‌برد با این تفاوت که در آن «فناوری نوار مستمر» continuous tab technology به کار رفته است.

کارهای اولیه برای تکوین و توسعه این فناوری جدید در دانشگاه وارویک بریتانیا با تعامل راهبردی بریتیش پترولیوم انجام شده است. ضمن آنکه برای انجام آن استعدادیابی جهانی صورت پذیرفته و ۵ ثبت اختراع هم داشته است.

طراحی استوانه‌ای پیل‌ها علاوه بر بازدهی بیشتر، ایمنی بالاتر و عملکرد بهتر به وجود می‌آورد. از سال ۲۰۲۴ تولید انبوه آن در «ایو انرژی» چین آغاز می‌شود. هنوز جزئیاتی درباره مشخصات فنی این پیل‌ها منتشر نشده است. فقط این را می‌دانیم که تغییر از فرم کیسه‌ای pouch پیل‌ها به فرم استوانه‌ای یک تغییر شکل ساده نیست. برای رسیدن به این فرم، چالش‌های مهمی وجود داشت. فرمت پیل‌های استوانه‌ای ۴۶۸۰ نیازمند تغییرات خاص در فشار داخلی، آزادسازی گاز و اجتناب از نشت است.

اینکه تولید آن از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود اما در سال ۲۰۲۱ اخبار آن منتشر شده به این دلیل است که «استوردات» در حال جلب و جذب مشتریان احتمالی و مشخص کردن ظرفیت‌های تولید است. تا به امروز فقط شرکت تسلا است که با استوردات قرارداد به امضا رسانده است. هر چند استوردات می‌گوید در حال مذاکره با خودروسازان برتر دنیا است که تولید خودروهای برقی را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند و به باتری خودرو نیاز دارند.

استوردات می‌گوید برای سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی کرده است که باتری‌های حالت-جامد solid-state به بازار معرفی کند که از چگالی انرژی مفرط extreme energy-density) XED) بهره می‌برد.