به گزارش سایپانیوز، سال ۲۰۱۹ ریویان در نمایشگاه خودروی اورلند در آریزونای آمریکا نمونه اولیه وانت خود را به رخ کشید که آشپزخانه‌ای برای رفتن به دشت و صحرا داشت و برای سفرها و کمپ‌ها بسیار کاربردی است. حالا که ریویان R۱T مدل ۲۰۲۲ را آماده تولید انبوه کرده و تعدادی از تولیدات آن از خط تولید خارج شده است، ورژن نهایی این وانت آشپزخانه‌دار هم معرفی شده است. البته از سال ۲۰۱۹ تا به حال تغییرات زیادی در آن آشپزخانه‌ای که به نمایش گذاشته بود اتفاق افتاده است؛ از جمله سامانه شاتلی که این آشپزخانه متحرک را به حرکت در می‌آورد. همچنین سامانه ظرف‌شویی آن نیز به‌طور کامل تغییر کرده است.

جاش گلاسر، مدیر ارشد برنامه آشپزخانه خودرویی ریویان که در کمپانی ریویان به عنوان «مسوول غذا» شهرت پیدا کرده، یک فیلم ویدئویی در معرفی لوازم جانبی این آشپزخانه ارائه کرده است. آشپزخانه صحرایی یا آشپزخانه اردویی Camp Kitchen می‌تواند به صورت آپشنال نصب شود، یعنی اگر مشتری لازم نداشت، مجبور نیست ۵ هزار دلار بابت این آپشن بپردازد. مساله اینجا است که اگر نصب خود کارخانه باشد فقط همین پنج هزار دلار به قیمت خودرو اضافه می‌شود، اما اگر مشتری هنگام خرید وانت نو تصمیم به داشتن این آپشن نگرفته باشد و بعدا بخواهد آن را اضافه کند، هزار و ۵۰۰ دلار باید برای نصب شاتل بپردازد.

این شاتل، برقی است و علاوه بر نگهداری وسایل درون خود به صورت برقی کار می‌کند و وسایل را هنگام نیاز در اختیار صاحب خودرو قرار می‌دهد. البته این شاتل طوری تعبیه شده که حتما لازم نیست وسایل آشپزخانه را در خود جای بدهد، بلکه می‌تواند متناسب نیاز صاحب خودرو ابزار و وسایل کار هم درون خود جاسازی کند. این شاتل با دو نوع جریان برق -هم مستقیم و هم غیرمستقیم AC‌ ۱۲۰ ولت و DC ۱۲ ولت- کار می‌کند. این شاتل می‌تواند وزن ۲۰۰ پوند [۹۰ کیلوگرم] را زمانی که بیرون آمده تحمل کند. روی سطح این آشپزخانه از رزین کاغذی فشرده بادوامی استفاده شده که برند ریشلایت آن را تامین کرده است. یک باک آب ۴ گالنی [۱۵ لیتری] با پمپ مخصوص هم در این آپشن تعبیه شده است. سینک آن تاشو و قابل بیرون آوردن و شستن است. این آشپزخانه ۳۰ قطعه در خود جای داده است. این آشپزخانه برای شب هم مناسب است چون یک چراغ نازک هم برای شب در آن وجود دارد.