وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های دیگر اصلاح ساختار مالی ایران‌خودرو و سایپا است، اظهار کرد: ایران‌خودرو شرکت ساختمانی داشته که هیچ ارتباطی با صنعت خودرو‌ ندارد، همچنین این خودروسازان دارایی‌هایی دارند که الزامی برای حفظ و نگهداری آنها وجود ندارد، از این رو شرکت‌های مذکور را باید به لحاظ ساختار مالی اصلاح کنیم بسیار موثر است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه افزایش تولید خودرو را از امسال شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: برنامه هفتگی افزایش تولید را از ایران‌خودرو و ساپیا گرفتم. اگر از شرکت‌های ایران‌خودرو و ساپیا نام می‌‎برم به این علت است که با وجود بیش از ۱۰ شرکت خودروسازی، بیش از ۹۰ درصد تولیدات خودرو و بازار را در اختیار دارند. وی ادامه داد: برای آنکه مطمئن شویم کار به دستی انجام می‌شود، صبر نمی‌کنیم تا در انتهای سال ببینیم چه تعداد خودرو تولید می‌شود، بنابراین این موضوع را به صورت هفتگی کنترل می‌کنیم. از این رو موج جدید افزایش تولیدات خودرو را از دو هفته آینده شاهد خواهیم بود.

وزیر صمت تصریح کرد: این امر یک شبه نبوده و برای این موضوع حدود دو ماه وقت گذاشتیم و خوشبختانه زیرساخت‌ها افزایش تولید را فراهم کرده و مقررات آن آماده شده است.

فاطمی‌امین در پایان گفت: جلسات زیادی با خودرو‌سازان در این خصوص برگزار کردند. برنامه‌های طراحی شده خوب پیش رفته و امیدواریم قول‌هایی که دادیم مبنی بر افزایش تولید خودرو در امسال و سال آینده محقق شود.