بازار خودرو در دو ماه گذشته تغییر خاصی نداشته و رکود بر خریدوفروش‌ها حاکم بوده است و هر از گاهی شاهد افزایش یا کاهش یک تا دو میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی هستیم که پس از مدت کوتاهی دوباره قیمت‌ها به سطح قبل برمی‌گردند. در چند وقت گذشته موضوع حذف قیمت‌گذاری دستوری به بحث داغ مسوولان و فعالان بازار سرمایه تبدیل شده است.

همچنین هفته گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز وعده کاهش قیمت و افزایش تولید را داد. با این حال رصد بازار خودرو در روزهای اخیر حکایت از افزایش قیمت چند میلیون تومانی محصولات داخلی دارد و به‌طور شاخص قیمت پراید ۱۱۱ به عنوان یکی از خودروهای پر‌فروش بازار به ۱۶۰ میلیون تومان رسید. در حال حاضر پراید ۱۳۱ قیمتی برابر با ۱۴۱ میلیون تومان دارد و وانت پراید ۱۶۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیبا صندوق‌دار هم ۱۵۴ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود و مدل هاچ‌بک آن نیز ۱۶۶ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت کو‌ییک معمولی هم به ۱۷۴ میلیون تومان رسیده و بر‌ای خرید کوییک با دنده اتوماتیک نیز باید ۲۳۷ میلیون تومان هزینه کرد. قیمت ساینا نیز به ۱۶۶ میلیون تومان رسیده و شاهین خودرویی ۳۲۰ میلیون تومانی به شمار می‌رود.

همچنین در گروه ایران‌خودرو هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدود ۲۶۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۹) ۲۹۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۳۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی.‌ال.‌ایکس دوگانه‌سوز (مدل ۹۹) ۲۳۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس.‌ال.‌ایکس ۲۷۶ میلیون تومان، سمند ال.‌ایکس ۲۵۲ میلیون تومان، پژو پارس سال ۲۹۴ میلیون تومان، پژو پارس با موتور تی.‌یو۵ حدود ۳۲۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ با دنده دستی ۳۳۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک ۴۳۵ میلیون تومان، دنا معمولی ۳۳۷ میلیون تومان، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ۴۶۷ میلیون تومان و تارا نیز۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

در این مورد، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: هرچند در مجموع خریدوفروش‌ها اندک و انگشت‌شمار است، اما بیشترین میزان معاملات در خودروهای داخلی و مونتاژی با ارزش کمتر از یک میلیارد تومان است. سعید موتمنی ادامه ‌داد: خریدوفروش در خودروهای مونتاژی بالای یک میلیارد تومان و همچنین خودروهای خارجی بسیار اندک است. این مقام صنفی بیان کرد: ثبات تقریبی نرخ ارز سبب شده تقاضا برای سرمایه‌گذاری در خودرو فروکش کند و صاحبان خودروهای خارجی از آنجا‌ که خودروی مدل جدیدی به بازار نیامده، ترجیح می‌دهند خودروهای خود را نگه دارند و نفروشند.