این شرکت البته هشدار داده کمبود تراشه‌های الکترونیکی همچنان یکی از مخاطراتی است که می‌تواند هدف‌گذاری این شرکت برای تولید خودرو در کل سال را تحت تاثیر قرار دهد. ‌مانند دیگر شرکت‌های خودروسازی بزرگ، شرکت تویوتا هم به خاطر کمبود تراشه‌های الکترونیکی از یکسو و تعطیلی کرونایی از سوی دیگر، مجبور شده تولید خود را کاهش دهد. تعطیلی کارخانه‌های تولید تراشه‌های الکترونیکی به خاطر کرونا در ویتنام و مالزی موجب شده جهان با کمبود این قطعات مواجه شود.

تویوتا به‌طور کلی و در حالی که هر سال حدود ۱۰ میلیون خودرو تولید می‌کرد، اما پیش‌بینی خود نسبت به تولید خودرو طی سال‌ جاری را تا ۹ میلیون دستگاه پایین آورده و اعلام کرده تولید ماه نوامبر این شرکت ۱۵۰ هزار دستگاه کمتر خواهد بود. کنتا کن، مدیر مالی تویوتا می‌گوید: حتی اگر با تمام ظرفیت در ماه دسامبر کار کنیم، خیلی سخت است که بتوانیم به هدف‌گذاری خود در تولید برسیم، اما با این حال تلاش خود را خواهیم کرد.

تویوتا می‌گوید: کاهش ارزش ین ژاپن به نفعش تمام شده و باعث شده فروش این شرکت افزایش یابد. تویوتا پیش‌بینی کرده به دلیل افزایش فروش در سه ماهه سوم ۵/ ۲۴ میلیارد دلار سود عملیاتی خواهد داشت که در ۶ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.