باز هم تسلا، باز هم تصادف

با این حال سیستم خودران، کنترل خودرو را برعهده گرفت و آن را وارد لاین اشتباه کرد. در نتیجه یک مانور غیر امن ایجاد شد و همه در معرض خطر قرار گرفتند. خودرو نیز از سمت راننده به‌شدت آسیب دیده است. تصمیم تسلا برای آزمایش نرم‌افزار کمک راننده خود به نام FSD در جاده‌های عمومی و توسط مالکان وسایل نقلیه‌ای که آموزش ندیده‌اند، انتقادات زیادی را به وجود آورده است. تاکنون این شرکت خودروسازی بارها آپدیت‌هایی برای نرم‌افزار ارائه و سپس آن را حذف کرده است. تعداد زیادی ویدئو کلیپ در فضای آنلاین منتشر شده که نشان می‌دهد یک مالک خودروی تسلا از سیستم اتوپایلوت آزمایشی استفاده می‌کند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، این برای چندمین بار است که خودروهای تسلا دچار سانحه می‌شوند و این موضوع انتقادات زیادی را علیه ایلان ماسک، مالک این شرکت ایجاد کرده است.

چند ماه پیش بود که در تصادف یک خودروی تسلا در چین یک مامور پلیس کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. یک ویدئو در این مورد در شبکه‌های اجتماعی چین دست به دست شد که نشان می‌داد ۲ نفر پس از تصادف خودروی تسلا جلوی این خودرو روی زمین افتاده‌اند. به‌طور کلی تصادف مربوط به خودروهای تسلا طی ماه‌های گذشته توجهات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است.  

همین چند ماه پیش هم یک شهروند چینی در اعتراض به بی‌توجهی شرکت تسلا نسبت به شکایتش در نمایشگاه خودروی شانگهای روی سقف یک خودروی تسلا رفت و دست به اعتراض زد. چین دومین بازار برای خودروهای تسلا در سراسر جهان به شمار می‌‌رود و ۳۰ درصد کل فروش این خودرو‌ساز آمریکایی راهی این کشور آسیایی می‌شود. پیش‌تر نیز خارج شدن از مسیر، برخورد با درخت و نهایتا آتش گرفتن یک خودروی خودران و بدون راننده تسلا در آمریکا که به کشته شدن ۲ نفر منجر شده بود، سرو صدای زیادی به پا کرد. ایلان ماسک چندی پیش در سخنرانی خود اعلام کرده که به احتمال زیاد این شرکت اجازه استفاده از فناوری رانندگی خودران خود موسوم به FSD را به دیگر خودروسازان خواهد داد. ماسک سال‌هاست تاکید می‌کند که فناوری رانندگی خودران تسلا از حضور داشتن یک انسان بر پشت فرمان ایمن‌تر است.

با این وجود، مقامات آمریکایی پس از چند مورد تصادف جدید که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شده، از مدت‌ها قبل تحقیقات کاملا جدیدی را برای بررسی سیستم رانندگی خودران تسلا آغاز کرده‌اند. ماسک در پاسخ به این سوال که آیا تسلا نرم‌افزار خود را به صورت یک منبع آزاد در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار خواهد داد گفت، اساسا ایجاد یک فناوری کاملا جدید هزینه‌های بسیار بالایی دارد در نتیجه شما نیاز به منابع مالی دارید. وی تاکید کرده که در نهایت اگر دیگر شرکت‌های خودروسازی به دنبال این فناوری باشند برای تسلا بسیار خوب خواهد بود، زیرا این فناوری را در دیگر محصولات شرکت‌ها نیز خواهیم دید.