ونزوئلا مقصد خودروهای مسروقه لاکچری

به گزارش سایپانیوز، اگر شما هم تجربه دزدیده شدن خودرو را داشته باشید این را می‌دانید که احتمال پیدا شدن آن خیلی ضعیف است. برعکس مجرمان که فقط برای زمان جرم به خودرو نیاز دارند، سارقان حرفه‌ای خودرو به خوبی می‌دانند چگونه خودروی به سرقت رفته را ناپدید کنند. در اغلب موارد وقتی خودرو را می‌دزدند، بدون هیچ درنگی آن را به محل اختفا انتقال می‌دهند. در نهایت خودروهای مسروقه را با کانتینرها و حمل و نقل دریایی به نقطه‌ای در خارج ایالت یا حتی کشور می‌فرستند تا صاحبان‌شان هرگز رنگ آنها را نبینند و پیدا کردن‌شان تقریبا غیرممکن شود. ونزوئلا حالا به مقصد مهمی برای خودروهای لاکچری به سرقت رفته تبدیل شده است.

سارقان متخصص خودرو که باندهای قاچاق حرفه‌ای دارند، خودروهای به‌سرقت رفته در آمریکا را از راه کلمبیا به ونزوئلا ارسال می‌کنند. از تعداد عظیمی که به این شکل حمل شده‌اند، تعداد بسیار ناچیزی کشف می‌شود. به خاطر بازار سیاهی که در ونزوئلا شکل گرفته، سرقت خودروهای لاکچری [پرتجمل] نیز روند افزایشی پیدا کرده است. مقام‌های پلیس کلمبیا این خبر را به اشتراک گذاشته‌اند که تاکنون ۸۴ خودرو‌ و ۴۲۱ موتورسیکلت را توقیف کرده‌اند که مقصد آن ونزوئلا بوده است.

در ونزوئلا بخشی از این خودروها و موتورسیکلت‌ها به صورت قطعات یدکی دست دوم به فروش می‌رسد. در مناطقی مانند برانکیلا خودروهای دزدیده شده به راحتی در مرزها به فروش می‌رسند. خیلی از خودروهای سرقتی از سایر کشورهای قاره آمریکا به ونزوئلا می‌رسند و دلیل آن این است که اکثر این کشورها در مقایسه با کلمبیا و ونزوئلا تعداد بیشتری خودروی گران‌قیمت دارند. در سال ۲۰۲۰ هم فقط در فلوریدا جلوی خروج ۸۱ دستگاه خودروی سرقتی از جمله برند مرسدس بنز و لکسوس پیش از ارسال به ونزوئلا گرفته شد. این ۸۱ دستگاه فقط یک مورد بود که به دام افتاد وگرنه تعداد خودروهای به سرقت رفته و قاچاق شده خیلی بیشتر از اینها است و آمار دقیقی وجود ندارد.