اما طی یک ماه آبان تنها حدود ۴۴۰ دستگاه خودرویی دوگانه‌سوز در خطوط تولید خودروسازان تکمیل شد. به نظر می رسد ایران خودرویی‌ها نیز میل چندانی به تولید خودروی دوگانه‌سوز ندارند. غول آبی جاده مخصوص در آبان ماه ۹۹ در مجموع نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه محصول دوگانه سوز را تکمیل و روانه بازار کرده بود. مقایسه این دو آمار افتی حول‌وحوش ۷۵درصدی را طی یک ماه آبان نشان می‌دهد.

بررسی سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو نشان می‌دهد از مجموع هفت سایت تولیدی که ایران‌خودرو در کشور دارد تنها دو سایت خراسان و تبریز مشغول به تولید محصولات دوگانه‌سوز هستند. پیش‌تر ایران خودروی مرکزی، سایت ایران خودروی مازندران، فارس، کرمانشاه و سمنان (اتومبیل‌سازی فردا که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود) به تولید محصولات دوگانه سوز مشغول بودند.

اما سایت‌های خراسان و تبریز تولید کدام محصولات را به‌صورت دوگانه‌سوز در دستور کار دارند؟

ایران‌خودروی خراسان در حال حاضر دو محصول پژو ۴۰۵ و پژو پارس را به‌صورت دوگانه‌سوز تولید می‌کند.

این سایت خودرویی طی ۸ ماهی که از سال جاری گذشته در مجموع تولید بیش حدود ۲هزار و ۲۵۰ دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز را به سرانجام رسانده است. تولید این تعداد پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در قیاس با تولید سال گذشته در همین بازه زمانی از رشد حدود ۶درصدی حکایت دارد. آبی‌های خراسانی سال گذشته در مجموع بیش از ۲هزار و ۱۰۰ دستگاه از این خودرو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

در حالی‌که ایران‌خودروی خراسان توانسته در تولید پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز رشد تولید را رقم بزند شاهد هستیم که تولید دیگر محصول دوگانه‌سوز این خودروساز یعنی پژو پارس با افت سنگین همراه بوده است.

در پایان دومین ماه از فصل پاییز ایران‌خودروی خراسان در مجموع تولید بیش ۱۸۰ دستگاه پارس دوگانه‌سوز را در خطوط تولید خود نهایی کرد. این تیراژ تولید در قیاس با تولید پارسال این خودروساز در همین بازه زمانی از افت بیش از ۹۴درصدی حکایت دارد. آبی‌های خراسانی سال گذشته تا پایان آبان ماه توانسته بودند تولید حدود ۳هزار و ۴۰۰ دستگاه پارس دوگانه‌سوز را در کارنامه خود ثبت کنند.

از خراسان به تبریز می‌رویم تا ببینیم دیگر سایت ایران‌خودرو چه آماری را در تولید دوگانه‌سوزها از خود به جای گذاشته است.ایران‌خودروی تبریز تولید سمند به‌صورت دوگانه سوز را در برنامه دارد. با این حال تولید این محصول در بازه زمانی یادشده به نسبت سال گذشته با افت همراه بوده است.

آبی‌های تبریزی در پایان آبان ماه سال جاری تولید بیش از ۵هزار و ۷۰۰ دستگاه سمند دو گانه‌سوز را به خود دیدند. تولید این تعداد سمند دوگانه سوز در قیاس با تولید حدود ۷هزار و ۳۰۰ دستگاهی در پایان آبان ماه سال گذشته افتی حول‌وحوش ۲۲درصد را نشان می‌دهد.