با این فناوری، امکان امداد جاده‌ای هم برای خودروها فراهم می‌شود، کافی است با امداد خودرو تماس گرفته شود تا یک وانت اف-۱۵۰ بفرستد و خودروی در راه‌مانده را شارژ کند در این صورت دیگر نیازی به یدک‌کشی خودروهای برقی که باتری آنها تمام شده است، نخواهد بود. در راه ماندن یکی از موانع گسترش خودروهای برقی است و به «اضطراب پیمایش» معروف است. همه راننده‌ها وقتی آمپر به وضعیت خالی نزدیک می‌شود، اضطراب پیدا می‌کنند که نکند تا جایگاه بعدی باتری دوام نیاورد. البته فورد اعلام کرده است که خریداران باید سامانه برق خودرو را به Pro Power Onboard ارتقا دهند. شارژ باتری خودروها با این سامانه محدود به محصولات فورد نمی‌شود و وانت‌های اف-۱۵۰ می‌توانند به انواعی از خودروهای برقی امدادرسانی کنند.

تحویل خودروهای اف-۱۵۰ لایتنینگ [که معنی آن رعد و برق است] از بهار ۲۰۲۲ شروع می شود و به‌دلیل آنکه تا به حال ۲۰۰ هزار دستگاه از این وانت پیش‌فروش شده، امکان خرید آن از کارخانه فعلا متوقف شده است تا تعهدات به مشتریان انجام شود.

قابلیت‌های سامانه شارژ وانت اف-۱۵۰ فقط به همین دو کاربرد برق‌رسانی به منزل در هنگام قطعی برق و شارژ باتری خودروهای در راه‌مانده محدود نمی‌شود در بسیاری از موارد، مشاغلی وجود دارند که به چنین برق سیاری در دل جنگل و بیابان نیازمند هستند.

این سامانه همچنین یک امکان جالب دیگر تحت عنوان پشتیبان هوشمند Intelligent Backup Power هم دارد که البته جزو آپشن‌ها به حساب می‌آید و مشتری می‌تواند درخواست کند. در آن صورت باتری اف-۱۵۰ تبدیل به یک ژنراتور یا مولد پشتیبان می‌شود. در آمریکا، شرکت تولید و توزیع برق، برق مازاد مردم را برای ساعت‌های پیک خریداری می‌کند. در آن صورت این سامانه در ساعت‌های غیرپیک در حال ذخیره و در ساعت‌های پیک مصرف مردم می‌تواند به جریان برق کمک کند. سایر خودروسازان هم به سامانه‌های شارژ دوسویه [باتری‌هایی که علاوه بر ذخیره، امکان شارژ وسایل دیگر را هم دارند] فکر کرده‌اند و فکر می‌کنند. هیوندایی ایونیک۵ و فولکس واگن هم از سال آینده از این سامانه‌ها در خودروهای برقی جدید خود نصب خواهند کرد.