به گزارش سایپانیوز، هیوندایی مانند بساری دیگر از خودروسازان جهان به سرعت به سمت عصر خودروهای برقی تغییر جهت می‌دهد. هیوندایی به فاصله خیلی کوتاه از وقتی اعلام کرد مدل‌های درون‌سوز را به نصف خواهد رساند، نخستین خودروی برقی خود را که ایونیک۵ نام دارد روی پلت‌فرم ماژولار جهانی برقی‌اش عرضه کرد.

حالا روزنامه اقتصادی کره‌ای The Korea Economic Daily گزارش داده که گروه هیوندایی موتور که شامل خود هیوندایی، خواهر آن کیا و برند لاکچری‌اش یعنی جنسیس است، تصمیم گرفته است بخش توسعه موتورهای درون‌سوز در مرکز تحقیق و توسعه خود در کره جنوبی را تعطیل و تمام امکانات آن را در اختیار توسعه قوای محرکه برقی قرار دهد. بر اساس این گزارش، محققان طراحی موتور این مرکز به بخش طراحی قوای محرکه انتقال پیدا می‌کنند. فقط تعداد بسیار کمی باقی می‌مانند تا روی بهبود همین موتورهای موجود کار کنند. بخشی از این مرکز نیز به محل تست قوای محرکه خودروهای برقی تبدیل می‌شود. همچنین بخش عملکرد [قدرت، سرعت و شتاب] در این مرکز هم روی عملکرد قوای محرکه برقی متمرکز خواهد شد. به‌طور طبیعی برخی از تخصص‌ها دیگر مورد نیاز نیست و به جای آن مرکزی برای توسعه باتری‌های خودروهای برقی شکل گرفته است. یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این مرکز تحقیق و توسعه، کار روی مواد خام برای باتری‌ها و نیمه هادی‌ها خواهد بود.

پارک چونگ-کوک رئیس مرکز آر.اند.دی هیوندایی طی یک نامه ایمیلی به کارکنان این مرکز نوشته است: «حالا، دیگر گذار به برقی‌ها گریزناپذیر است. بخش توسعه موتور ما دستاوردهای بزرگی داشته اما ما ناچار شده‌ایم تغییراتی در سیستم خود بدهیم تا بتوانیم بر پایه داشته‌ها و دارایی‌های گذشته، نوآوری برای آینده خلق کنیم.» برنامه راهبردی گروه هیوندای‌موتور تولید یک میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵ است. این گروه می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ به‌طور کامل همه محصولات خود را برقی عرضه کند. هیوندایی علاوه بر محصول جدید خود به نام آیونیک۵، در حال برنامه‌ریزی برای معرفی آیونیک۶ به بازار است. آیونیک ۶ روی پلت‌فرم خودروی مفهومی پروفسی Prophecy تولید می‌شود که در سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید. عکس‌های جاسوسانه‌ای هم از نمونه اولیه این خودروی در حال تست منتشر شده است.

بعد از آیونیک۶ نوبت به آیونیک۷ می‌رسد که یک خودروی شاسی‌بلند تمام‌قد است و در نمایشگاه بین‌المللی لس‌آنجلس هم با عنوان «خودروی مفهومی سِوِن» به نمایش درآمد.

کیا هم EV۶ را سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌کند و جنسیس نیز GV۶۰ را معرفی خواهد کرد که یک کراس‌اوور برقی است. هردوی آنها روی پلت‌فرم E-GMP طراحی شده‌اند. در ضمن جنسیس اخیرا نسخه برقی کراس اوور جی.وی۷۰ را در چین رونمایی کرده است. البته هیوندایی مثل تویوتا، روی آینده خودروهای هیدروژنی حساب باز کرده و به تدریج در حال توسعه و گسترش توانایی‌های خود در این زمینه است.