این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۵/ ۱۰ میلیون دستگاه خودرو در سطح جهان شد که شامل زیربرندها و شرکت‌های تابعه تویوتا از جمله دایهاتسو و هینو موتورز هم می‌شود. فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۹/ ۸ میلیون دستگاه خودرو شد که نسبت به سال قبل از آن ۵‌درصد افت داشت و کمترین میزان فروش این گروه خودروسازی در ۱۰ سال گذشته بود.

تقریبا همه خودروسازان دنیا به دلیل کمبود تراشه (پردازشگرهای نیمه‌هادی) مجبور به کاهش یا توقف خطوط تولید خود شده‌اند و دلیل اصلی آن وقفه‌هایی بود که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا به وجود آمد و همچنین به خاطر بسط و گسترش نیاز در سایر لوازم برقی و الکترونیکی، کامپیوتر و موبایل، کمبود تراشه بیشتر خود را در صنایع مختلف نشان داد.

با این حال این خودروساز ژاپنی بهتر از بقیه خودروسازان دنیا معضل عظیم وقفه در تولید به خاطر کرونا و کمبود تراشه را پشت سر گذاشت. البته یکی دیگر از دلایل آن هم این بود که ژاپن، بخشی از آسیا و اکثر بازارهای تویوتا کمتر از اروپا از کمبود تراشه آسیب دیدند. سال مالی تویوتا شباهت زیادی به سال شمسی دارد و در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و پیش‌بینی تویوتا این است که تا پایان سال مالی این خودروساز، تولید و فروش ۹‌میلیون دستگاه به ثبت برسد.