راه‌اندازی خط تولید تسلا در ترکیه

به گزارش سایپانیوز، بعد از سفر ایلان ماسک به ترکیه در سال ۲۰۱۷ و دیدار با رجب طیب اردوغان امکان حضور محصولات این خودروسازی آمریکایی در ترکیه از جمله خودروهای تسلا و فناوری‌های مرتبط با صنایع هوافضای اسپیس ایکس قوت گرفت. اردغان هم درباره این دیدار یک بار گفت که در گفت‌وگوهایش «صحبت از همکاری موسسه‌های خصوصی و دولتی ترکیه در زمینه‌های مختلف به‌ویژه فناوری‌های هوافضا مطرح شده است.»

حالا بعد از گذشت ۵ سال از این دیدار، روزنامه صباح در ترکیه از برنامه‌ریزی و تجدید ساختار برای راه‌اندازی راهبردی مدل‌های اس، ‌‌‌ایکس، ‌‌‌ مدل۳ و مدل Y در این کشور خبر داده است. پیش از راه‌اندازی خطوط تولید، دفاتر فروش و نمایشگاه‌های فروش خودرو در استانبول افتتاح می‌شود تا فعالیت‌های تسلا را در استان‌های ترکیه و در منطقه غرب آسیا گسترش دهد.

امیر تونسیرک به عنوان مدیر عملیاتی این راه‌اندازی انتخاب شده است. هرچند که سابقه کار او در شرکت تسلا در آمریکا فقط ۳ ماه بوده اما در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به این پست منصوب شده است. امیر تونسیرک از سال ۲۰۱۷ وارد عرصه خودروهای برقی شده و بیشتر سابقه او در E-Garage بوده که خودش در ترکیه تاسیس کرده است.

او در لینکدین خود از این انتصاب و شرح وظایفش خبر داده و نوشته: «از اشتراک این خبر مفتخرم. من به این سفری که با اشتیاق از سال ۲۰۱۴ شروع کرده‌ام ادامه خواهم داد و در حال حاضر مسوول عملیات تسلا برای حضور رسمی این خودروساز در ترکیه هستم.»

ایلان ماسک اخیرا کمال گیصر را به عنوان رئیس شاخه ترکیه این کمپانی منصوب کرده است. همچنین شرکت تسلا در ترکیه روی نقشه مکان‌هایی را مشخص کرده است که باید در آن جایگاه شارژ سریع (سوپرشارژر) احداث شود اما هنوز هیچ‌یک از این جایگاه‌ها در حال حاضر فعال نیستند و نوشته‌اند: «زمان افتتاح متعاقبا اعلام می‌شود.» ۱۰مکانی که این جایگاه‌های سوپرشارژ در آنها احداث شده عبارتند از آنکارا، آنتالیا، آیدین، بالیکسیر، بورسا، ادرین، هندک، استانبول، ‌‌‌ازمیر و قونیه که همگی آنها از واژه «به زودی» استفاده کرده‌اند.