برق، جگوار را هم گرفت

جگوار اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ با راه‌اندازی خط تولید محصول جدید تمام الکتریکی خود، به رقابت در بازار خودروهای برقی خواهد پرداخت. جگوار در مسیر تولید خودروهای الکتریکی مشکلاتی داشته، اما به تازگی اعلام کرده پلت‌فرم اختصاصی خود برای خودروهای الکتریکی آینده را توسعه خواهد داد.

آدرین ماردل، مدیر مالی جگوار، اوایل این هفته فاش کرد که پلت‌فرم جدید این شرکت پاندرا نام دارد. اقدام جگوار برای تولید خودروهای الکتریکی سبب می‌شود این شرکت برای رقابت با بنتلی و آستون‌مارتین آمادگی بیشتری پیدا کند. اعلامیه جگوار مبنی بر طراحی پلت‌فرم پاندرا یک سال پس از اعلام این شرکت مبنی بر‌گذار به یک شرکت کاملا الکتریکی در سال ۲۰۲۵، منتشر شده است.

جزئیات در مورد محصولات آینده جگوار همچنان مبهم است، هرچند این شرکت اعلام کرده که ۵/ ۲ ‌میلیارد پوند برای تبدیل شدن به یک برند الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. گزارش اخیر یک روزنامه فرانسوی حاکی از آن است که جگوار تا سال ۲۰۲۵ هیچ محصول جدیدی معرفی نخواهد کرد.

رقابت با تازه‌‌‌واردان بازار خودرو همچون تسلا سبب شده است بسیاری از خودروسازان قدیمی به فکر جوان‌‌‌سازی محصولات خود و ورود به دنیای خودروهای برقی بیفتند و جگوار هم یکی از آنها به شمار می‌رود.