برخی از مشتریان این نوع پاسخگویی را شانه خالی کردن از مسوولیت می‌بینند. درشبکه‌های اجتماعی عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه از فورد برانکوهایی منتشر شده که زیر برف و باران منتظر رسیدن قطعه، ‌‌‌ ریزتراشه و نیمه‌هادی‌ها هستند. عکس‌هایی از تکمیل کاری این خودروها هم منتشر شده، طوری که کارگران درِ موتورها را بالا زده و در حال تکمیل کاری‌اند. اینها جزو آن دسته از مواردی است که صاحبان آن شانس آورده‌اند و قطعه ناقصی خودرو رسیده و در حال تکمیل کاری است. به محض رسیدن قطعات الکترونیکی و ریزتراشه‌ها، این خودروها راهی نمایندگی‌ها یا درِ منازل مشتریان می‌شوند. پارکینگ فورد در Ice Mountain (که در تابستان به آن کوه کثیف هم می‌گویند) به دماسنج یا گلوگاه تولید فورد شهرت پیدا کرده و با یک نگاه به آن می‌توان تشخیص داد کمبود تراشه در چه وضعیتی است. تابستان سال گذشته، این پارکینگ گوش تا گوش پر از خودروهای ناقص منتظر تکمیل کاری بود. اواخر سال ۲۰۲۱ به تدریج این پارکینگ رو به خالی شدن رفت. حالا در این زمستان سرد، دوباره در حال انباشته شدن است.

فورد هم در یک بیانیه خبری، بر این واقعیت صحه گذاشته و قول داده ظرف ۳ماه تکلیف این خودروهای نیازمند تکمیل کاری را روشن کند. SaidDeep سخنگوی فورد در پاسخ ایمیلی به اتومتیو نیوز گفته است: «کمبود ریزتراشه همچنان کارخانه‌های آمریکای شمالی فورد را تحت‌تاثیر قرار داده است که همه صنعت خودرو با آن درگیر است. کارکنان فورد در پشت صحنه تمام کوشش خود را به خرج می‌دهند تا ابتدا خودروهایی که تقاضای بالایی دارند با حفظ کیفیت تکمیل کاری کنند. هدف فورد این است که ظرف ۹۰ روز خودروهای منتظر تکمیل کاری را تعیین‌تکلیف کند.» تیم هاویک رئیس شورای نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش فورد می‌گوید ادامه تولید خودروهای ناقص منتظر تکمیل کاری، راهبرد بهتری از توقف خط تولید است. برای مشتریان روشن نبودن راهبرد تخصیص فورد به مراتب بیشتر از تاخیرهای ناشی از کمبود تراشه آزاردهنده است. تایلر شانزمیر یکی از مشتریان فورد برانکو به اتومتیونیوز گفته است که او خودروی خود را  در ژوئیه ۲۰۲۰ پیش خرید کرده و هنوز هم به آن نرسیده است.

جالب این است که با پرس‌وجو متوجه شده که خودروی وی در ژانویه امسال تولید شده اما هنوز منتظر تکمیل کاری است. در حالی که برخی از مشتریان خوش شانس‌تر از وی بوده و ظرف کمتر از ۳ماه به خودروی خود رسیده‌اند. (حداقل ۱۰۰۰ قطعه از قطعات خودرو به ریزتراشه نیاز دارند و معلوم نیست که شانس مشتری هنگام تولید با کدام کمبود قطعه مواجه شده باشد)فورد تنها خودروسازی نیست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و معضل کمبود تراشه به این زودی هم حل نخواهد شد. اما چون در حال حاضر فورد برانکو یکی از پرتقاضاترین خودروهای سال است، فورد با همه تلاشی که به خرج می‌دهد، نمی‌تواند این معضل را حل کند. فورد برانکو یکی از نقدشونده‌ترین خودروهای بازار هم هست، یعنی به محض آنکه خودرو از پارکینگ کارخانه بیرون می‌آید، مشتری دارد. چون این تقاضا همچنان بالاست، قیمت بازار با قیمت کارخانه فاصله عجیبی پیدا کرده است.