دستمزد 21‌میلیون دلاری مدیرعامل استلانتیس

به گزارش سایپانیوز، کل حقوق و مزایا و درآمد مدیرعامل استلانتیس که سال گذشته از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن شکل گرفت، ۲/ ۱۹میلیون یورو معادل ۲۱‌میلیون دلار بود. البته این مبلغ در مقایسه با حقوق و مزایای سرجیو مارچیونه معمار اتحاد فیات کرایسلر در سال ۲۰۱۸ که ۴/ ۲۸ ‌میلیون دلار (۱/ ۲۶میلیون یورو) دریافت کرده بود کمتر است اما در مقایسه با آخرین مدیرعامل فیات کرایسلر قبل از ادغام، بالاتر است.

استلانتیس ژانویه سال ۲۰۲۱ از اتحاد FCA (فیات کرایسلر) با PSA (پژو سیتروئن) به وجود آمد. مقر استلانتیس در کشور هلند قرار دارد و برندهای جیپ، رام، کرایسلر، داج، فیات، آلفارومئو و مازراتی را در آمریکا و پژو، سیتروئن، اُپل، واکسال، ‌‌‌ لانسیا و دی‌اس را در سایر کشورهای جهان شامل می‌شود.

مایک مانلی تا پیش از سال ۲۰۲۰ و قبل از ادغام، مدیرعامل فیات کرایسلر بود و جهت مقایسه حقوق و مزایای او بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اتونیشن ۷/ ۱۱ میلیون یورو (معادل ۱۴‌میلیون دلار) بود.

تاوارس پیش از اتحاد استلانتیس، مدیرعامل گروه PSA  (پژو سیتروئن فرانسه) بود اما اطلاعاتی در مورد حقوق و مزایای وی در آن پست منتشر نشده است.

این حقوق و مزایای سال ۲۰۲۱ تاوارس به نوعی بازتاب یا تاثیر درآمد کل اتحاد استلانتیس هم هست. در اولین سال شکل‌گیری این اتحاد، ‌‌‌ یعنی سال ۲۰۲۱ سود خالص استلانتیس به ۲/ ۱۵میلیارد دلار (۴/ ۱۳ ‌میلیارد یورو) رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری پیدا کرد، کل برندهای استلانتیس پیش از ادغام جمعا  ۵/ ۵‌‌‌‌ میلیارد دلار سودآوری داشتند که بعد از ادغام تقریبا سه برابر شد.

از ۲۱‌میلیون دلاری که به تاوارس تعلق گرفته ۵/ ۱۴میلیون دلار به خاطر حُسن عملکرد و مبتنی بر مشوق بوده و ۶/ ۲ میلیون دلار آن مزایای بازنشستگی است. ۹/ ۱ میلیون دلار هم برای تشویق وی برای ماندن در این پُست هزینه شده است.

تعداد نیروی انسانی استلانتیس در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۹۲‌هزار نفر بوده و حقوق و مزایای مدیرعامل استلانتیس ۳۲۸ برابر متوسط حقوق یک کارگر در این اتحاد است.

رئیس هیات‌مدیره استلانتیس ۸/ ۸‌میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده است و قائم‌مقام مدیرعامل ۲۲۶‌هزار دلار دریافت کرده است.

هنوز فورد و جنرال موتورز حقوق و مزایای مدیرعاملان خود را منتشر نکرده‌اند. در سال ۲۰۲۰ مری بارا مدیرعامل

جنرال موتورز ۷/ ۲۳ میلیون دلار و جیم هکت مدیرعامل وقت فورد ۷/ ۱۶ میلیون دلار دریافت کرد البته جیم فارلی از اول اکتبر جای جیم هکت را گرفت و حقوق و مزایای وی در سال ۲۰۲۰ به ۸/ ۱۱میلیون دلار رسید.