همچنین تولید کامیونت، کامیون و کشنده از سوی خودروسازان با رشد ۱۱۲‌درصدی به رقم ۱۲‌هزار و ۳۸۲ دستگاه رسید. بیشترین میزان رشد تولید نیز در خودروی ون با ۵/ ۳۵۴ درصد حاصل شد و خودروسازان داخلی توانستند یک‌‌هزار و ۱۶۸ دستگاه ون تولید کنند. همچنین در سالی که گذشت یک‌‌هزار و ۷۴ دستگاه مینی‌‌بوس و میدل‌‌باس (رشد ۴/ ۳۵‌درصدی) و ۶۷۴ دستگاه اتوبوس (افت ۸/ ۲۸درصدی) تولید شد. بر اساس این گزارش، خودروسازان در اسفندماه پارسال ۶۰‌هزار و ۵۲۰ دستگاه تولید داشتند که در مقایسه با آمار اسفندماه ۹۹ افت ۴/ ۲۴درصدی داشته است.  در سال ۱۴۰۰ گروه صنعتی ایران‌‌خودرو با تولید ۴۷۱‌هزار و ۳۹۷ دستگاه خودرو عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور را به خود اختصاص داد. تولید این خودروساز در مقایسه با سال ۹۹ افت ۷/ ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

ایران‌‌خودرو در سال ۱۴۰۰ توانست ۴۶۴‌هزار و ۳۶۸ دستگاه خودروی سواری (کاهش ۹/ ۶ ‌درصدی)، ۶۷۲ دستگاه وانت (افت ۸/ ۷۶ درصدی)، ۳۸۳ دستگاه ون (رشد ۲۹۹‌درصدی)، ۶۱۷ دستگاه مینی‌‌بوس، میدل‌‌باس و اتوبوس (رشد ۷/ ۱۱۵درصدی) و ۵‌‌هزار و ۳۵۷ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده (رشد ۸۵‌درصدی) تولید کند.

۲۹‌هزار و ۸۱۵ دستگاه از تولیدات این شرکت مربوط به اسفندماه ۱۴۰۰ است که در هم‌‌سنجی با سال قبل از آن افت ۶/ ۲۵درصدی نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، شرکت سایپا در سالی که گذشت ۳۹۷‌هزار و ۴۴۹ دستگاه خودرو تولید کرد که در مقایسه با سال ۹۹ کاهش ۵/ ۵ درصدی نشان می‌دهد.  این تولیدات مشتمل بر ۳۳۵‌هزار و ۶۷۳ دستگاه خودروی سواری (کاهش ۶‌درصدی)، ۶۰‌هزار و ۳۲۸ دستگاه وانت (کاهش ۱/ ۴ درصدی)، ۳۵۶ دستگاه ون (رشد ۳۵۶‌درصدی) و یک‌‌هزار و ۹۲ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده (رشد ۵/ ۱۱۷درصدی) بوده است.  ۱۸‌هزار و ۷۵۹ دستگاه از این تولیدات در اسفندماه ۱۴۰۰ بوده که در مقایسه با اسفند ۹۹ کاهش ۴/ ۴۷درصدی داشته است.