به گزارش سایپانیوز، این خودروساز ژاپنی در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که نیسان در حال تمرکز روی مدل‌های اصلی و سگمنت‌هایی است که بیشترین منافع را برای مشتریان، نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش و به طور کلی کسب‌وکار داشته باشند. از این به بعد تولید محصولات مدل‌های ردی‌گو (redi-GO) در کارخانه چنای (Chennai) متوقف خواهد شد. البته فروش محصولاتی که تا امروز تولید شده‌اند، ادامه خواهد داشت.

کارخانه داتسون در چنای هندوستان، آخرین کارخانه گروه خودروسازی نیسان است که برای برند داتسون خودرو تولید می‌کند. پیش از آن کارخانه‌های اندونزی و روسیه از حرکت بازایستاده بودند. نیسان به مشتریان خود اطمینان داده که قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این محصولات ادامه خواهد یافت. نیسان یک‌بار در سال ۱۹۸۱ به حیات برند داتسون خاتمه داده بود؛ اما کارلوس گوسن، مدیرعامل وقت اتحاد رنو-نیسان در سال ۲۰۱۳ به فکر احیای آن افتاد و اعتقاد داشت که در بخش‌هایی از دنیا، خودروهای ارزان هنوز مشتری دارند. اما وی به اتهام سوءمدیریت مالی دستگیر شد و پیش از آنکه در ژاپن محاکمه شود، از آن کشور گریخت و به زادگاهش لبنان پناه برد؛ کشوری که قرارداد استرداد متهم با کشور ژاپن ندارد.

مرگ دوم داتسون را فروش ناامیدکننده محصولات این برند رقم زده است؛ زمانی که این خودروساز ژاپنی با انواع روش‌ها به دنبال کاهش هزینه و افزایش حجم فروش است. برند داتسون فروش محصولاتش را از سال ۱۹۳۱ به ۱۹۰ کشور جهان آغاز کرد و با اینکه احیای آن در سال ۲۰۱۳ با روزآمدی طراحی انجام شده بود، در سال ۲۰۲۱ فقط ۷هزار دستگاه از آن به فروش رسید که دیگر ارزش حفظ کردن برای گروه خودروسازی نیسان را ندارد.