به اعتقاد تالارپشتی دو خودرو‌ساز کشور ایراد اساسی‌شان این بود که دولت در ایران‌خودرو ۵درصد سهام داشت و دخالتش ۲۰۰درصد بود، در سایپا هم همین‌طور بود. این نماینده تهران می‌گوید مجموعه مدیرانی که در آنجا بودند نمی‌دانستند که فردا هستند یا خیر. البته الان به این شکل نیست و از ثباتی برخوردار شده است. تالارپشتی تاکید می‌کند خودروسازان در الفبای خودروسازی مانده‌اند، نظام خودرو‌سازی در دنیا در حال تغییر است که ما هم باید این تغییرات را ببینیم. کل اروپا و آمریکا و کشور‌های پیشرفته‌ای که خودروساز بودند سخت‌افزار خود را به چین انتقال دادند و نرم‌افزار را برای خود نگه داشتند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود‌: دولت سیزدهم قبول کرد سهام خود را در این دو خودروساز واگذار کند و به گفته وزیر صمت این موضوع در حال انجام است.

تالارپشتی با اشاره به تاثیر فضای رقابتی گفت وقتی یک خودروساز خود را در فضای رقابت ببیند به‌خوبی حرکت می‌کند. مسئله بعدی این است که ما بخش خصوصی را نادیده گرفتیم، من به عنوان یک کارشناس می‌گویم اگر ما به بخش خصوصی اعتماد کنیم و فضای خودروسازی را رقابتی کنیم و دولت همه را به یک چشم ببیند، در بحث خودروسازی در ایران نه‌تنها نیاز کشور را برطرف خواهیم کرد بلکه با توجه به موقعیت ایران صادرات قابل‌توجهی را در همین حوزه خواهیم داشت.

این نماینده مجلس یازدهم درباره تاثیر واردات روی قیمت خودرو گفت در بحث درباره قیمت‌ها من دیدگاه خاص خود را دارم. بحث کردن در قیمت‌ها در فضای رقابتی قابل قبول است و قیمت را کنترل می‌کند. مثلا امروز قیمت دلار کمی رفته بالا فردا قیمت خودرو می‌رود بالا. مگر قیمت خودرو تابع قیمت روز دلار است، حداقل باید یک سال ثابت باشد. یک خودروساز مواد اولیه خود را برای یک سال تامین کند و هر نوسانی در هر قسمتی ایجاد می‌شود، کار خود را انجام دهد. تالارپشتی درباره نقش دلار در اقتصاد کشور نیز گفت بر اساس بررسی های من دلار در اقتصاد ما زیر ۵ درصد اثر دارد و بیشتر آن بحث روانی است. بنابراین واردات از نظر من تنظیم رقابت می‌کند و ارتقای کیفیت می‌دهد، همچنین قیمت خودرو را تثبیت می‌کند. تالارپشتی با اشاره به توصیه کمیسیون صنایع به وزارت صمت درباره آیین‌نامه اجرایی واردات گفت دولت الان در حال نوشتن آیین‌نامه اجرایی است ما توصیه‌ کرده‌ایم، قبل از اینکه در وزارت صمت مصوب کنید این را به استحضار اعضای کمیسیون صنایع برسانید که اگر پیشنهادی دارند اعلام کنند و اعمال شود که با نقص کمتری تصویب شود. رئیس کمیسیون صنایع درباره بحث ورود خودرو گفت: ما واردات خودرو بدون ضابطه را قبول نداریم. ما می‌گوییم دولت یک مکانیزم تعریف کند که این واردات در جهت تقویت تولید داخل باشد. یعنی اگر وارد کردیم از یک شرکت امتیازی هم برای تولید داخل بگیریم. بحث بعدی تولید ckd و skd است. ما به دنبال این هستیم که در شرایط کنونی تلاش کنیم اگر وارداتی انجام می‌دهیم حتما انتقال تکنولوژی در آن شرط شود.