مهدی خطیبی در سخنرانی مجمع سالانه این شرکت، افزایش تیراژ و تغییر ترکیب تولید را از سایر سیاست‌های اتخاذ شده در سال جاری برشمرد و اظهار داشت: این موضوع در راستای توجه بیشتر به کیفیت و نیز جلوگیری از زیان‌ده بودن محصولات است و به طور حتم با این رویکرد صرفه‌جویی در هزینه و کاهش قیمت تمام‌شده را خواهیم داشت.

خطیبی با اشاره به برنامه‌های ایران‌خودرو در راستای جهش کیفیت محصولات، عنوان کرد: ۲۷۹ پروژه در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین و پی‌گیری می‌شود. وی با بیان اینکه سال‌ها تعریف تولید به اشتباه مطرح می‌شد، افزود: بر همین اساس نیز تولید ناقص به عنوان تولید مکانیکی محاسبه و در آمار تولید لحاظ می‌شد که با تعریف درست تولید و طی سه مرحله، از ابتدای خردادماه تولید خودروی ناقص در گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه سواری، سنگین و تجاری متوقف شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد: در زمینه کاهش قیمت تمام‌شده تولید، بر اساس برآوردهای انجام‌شده و برنامه‌ریزی برای تولید ۷۵۰هزار دستگاه در سال جاری، بیش از هفت‌هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی محقق خواهد شد که این اقدام ۲۵درصد شاخص‌های کیفیت را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در زمینه توسعه محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: در حوزه سواری نمونه اولیه محصول «ری را» تولید و رونمایی شد و در دو ماه آینده حدود ۵۰ نمونه آن صنعتی‌سازی و تست‌های تصادف و سایر موارد روی آن انجام و آماده تولید انبوه در ابتدای سال آینده و عرضه به بازار می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: محصول پروژه TF۲۱ را به عنوان خودروی اقتصادی که پایین‌ترین قیمت را در میان محصولات گروه صنعتی ایران خودرو خواهد داشت از ابتدای امسال پیش بردیم که فاصله ایده تا تولید و ارائه آن به بازار فقط ۱۸ ماه خواهد بود. خطیبی با اشاره به برنامه‌های ایران‌خودرو در حوزه صادرات، خاطرنشان‌کرد: امسال ۱۵هزار دستگاه صادرات را در حوزه خودروی سواری هدف‌گذاری کرده‌ایم و این موضوع در کنار صادرات قطعات و موتور سیکلت که تا پیش از این انجام می‌شد، با جدیت بیش‌تری در حال پیگیری است.