نیروهای کرد سوریه دیروز، اعلام کردند: عملیات تخلیه داعشی‌ها به پایان رسیده، اما جنگ با داعشی‌های باقیمانده ادامه دارد. همچنین سخنگوی ائتلاف ضدداعش اعلام کرد که نیروهای «سوریه دموکراتیک» کنترل ۸۵درصد شهر رقه را در دست گرفته‌اند.

نیروهای «سوریه دموکراتیک» دیروز اعلام کردند، افراد مسلح خارجی داعش در رقه مانده‌اند. افراد مسلح داعش درحالی‌که غیرنظامیان را سپر انسانی کرده و آنها را مجبور کرده‌ بودند به همراهشان به حومه دیر الزور بروند از این شهر خارج شدند. این نیروها می‌گویند: عملیات خارج کردن افراد داعش از رقه پایان یافته است.

بزرگان عشایر رقه در بیانیه‌ای اعلام کردند: سران عشایر سازوکاری را تنظیم کردند که به اعضای «سوری» و نه مبارزان خارجی داعش اجازه می‌داد بعد از موافقت نیروهای کرد سوریه رقه را ترک کنند. رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد که نیروهای «سوریه دموکراتیک» توانستند ۱۵۰۰ غیرنظامی را از دست داعش در شهر رقه آزاد کنند. تعداد داعشی‌هایی که خود را تسلیم کرده‌اند به ۳۰۰ تا۴۰۰ تن می‌رسد. وی گفت: ائتلاف هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره تابعیت تروریست‌های خارجی داعش در رقه ندارد. سرنوشت این تروریست‌ها به‌دست نیروهای «سوریه دموکراتیک» است. تروریست‌های خارجی دو گزینه بیشتر پیش‌رو ندارند یا تسلیم شدن بدون شروط یا جنگ تا سرحد مرگ.