در نتیجه باید طرحی فراگیر در ابعاد اقتصادی و توسعه ارائه شود تا روابط سیاسی میان کشورها و مردم براساس اصول درست و دائمی بازسازی شود.» طرح العبادی شامل ۵ بند می‌شود: بند نخست شامل توقف درگیری‌ها و سیاست‌های مداخله گرانه و جایگزین کردن همکاری است. بند دوم بر لزوم تلاش برای برقراری روابط دائم و مستحکم بین مردم کشورهای مختلف تاکید دارد. در بند سوم آمده است که باید به جوانان امید داد نه اینکه بگذاریم تروریست‌ها آنها و تفکراتشان را منحرف کنند و آنها را به سمت کشتار و ویرانی ببرند.

العبادی در بند چهارم بر لزوم تلاش و هماهنگی برای توسعه منطقه و تحقق صلح و امنیت در آن و توافق بر سر برنامه توسعه فراگیر به‌کارگیری بهترین پتانسیل‌ها تاکید کرد و در بند پنجم نیز گفت: مشغول بودن کشورهای منطقه به درگیری‌ها و عدم سرمایه‌گذاری روی منابعشان این کشورها را هم در سطح محلی و هم جهانی به حاشیه کشانده است. العبادی دیروز  در نخستین نشست کمیته هماهنگی عربستان-عراق شرکت کرد. این دومین سفر العبادی به عربستان ظرف چهار ماه گذشته است. العبادی قرار است بعد از سفرش به عربستان به ترکیه، مصر، اردن و ایران نیز سفر کند. نخست‌وزیر عراق، بعد از پایان دیدارش از ریاض دیروز وارد قاهره شد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه عراق نیز امروز با همتای روسی خود در مسکو دیدار و درباره اوضاع اقلیم کردستان با وی گفت‌وگو می‌کند. سفر ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق به مسکو از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ اکتبر طول خواهد کشید. او همچنین با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره اوضاع اقلیم کردستان عراق گفت‌وگو خواهد کرد. جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق پیش‌تر اعلام کرده بود که برای دستیابی به توضیحاتی از جانب روسیه درباره امضای قرارداد نفتی با کردستان تلاش خواهد کرد. وی گفت: شرکت «روس نفت» اعلام کرده که این قراردادها اولیه است و قابل اجرا نیست. روس نفت پنج‌شنبه گذشته قرار دادی را با کردستان عراق برای صادرات نفت امضا کرد.

سفر منطقه‌ای مقام‌های عراقی درحالی است که ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان دیروز در سخنانی، عراق را یک کشور «برادر و دوست» توصیف و تاکید کرد که عربستان مخالف تقسیم کشورهای عربی است. وی در سخنانی گفت: خودخواهی برخی رهبران عرب منجر به آشوبی شد که درحال حاضر در آن به سر می‌بریم. همچنین بهار عربی و تغییر نظام‌ها در رساندن منطقه به این سطح از تخریب‌ها به‌ویژه در سوریه، عراق، یمن و لیبی نقش داشت.