در بخشی از این نامه آمده است: «آنچه در عرصه سیاسی شاهد آن هستیم از جمله درگیری‌ها میان کرد و شیعه و درگیری‌های نظامی بین نیروهای پیشمرگه و حشدالشعبی مساله‌ای ناخوشایند است، ما یقین داریم فتوای جنابعالی برای تشکیل نیروهای حشد الشعبی مقابله با نیروهای تروریستی داعش، گروه‌های تکفیری و حفظ کرامت و جان مردم عراق بود نه فتوایی برای جنگ با برادران کرد.»

او در ادامه نامه خود افزوده است: «امیدواریم که این تاریخ مشترک با تشویق طرف‌های خارجی که فقط به‌دنبال منافع‌ خود هستند، تحریف نشود. روزهای گذشته ثابت کردند جنگ میان ملت ما و ریختن خون آنها در درگیری‌ها به نفع هیچ طرفی نیست. کسانی که دم از حقوق بشر، انسانیت و دموکراسی می‌زنند دست روی دست گذاشته‌اند و تنها شاهد مواضعشان به‌صورت کلامی و سکوت نامعلوم آنها مقابل درگیری بین نیروهای پیشمرگه و حشد الشعبی هستیم.» وی که برادرزاده مسعود بارزانی است در این نامه از آیت‌الله سیستانی خواست برای ممانعت از فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعه و کرد و ترمیم شکاف موجود میان ملت عراق به دلیل رویدادهای اخیر در کرکوک، التون کوبری و طوزخورماتو مداخله فرمایند.

این نامه در حالی منتشر شده که نیروهای امنیتی عراق مواضع خود را در شهر «التون کوبری» (آلتون کوپری) در شمال شهر کرکوک تقویت کرده‌اند؛ درحالی‌که در پی درگیری‌های شدید روز جمعه آرامش شکننده‌ای در منطقه برقرار شده است. نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه یکدیگر را به انهدام و منفجر کردن پل استراتژیک که شهر التون کوبری را به اربیل متصل می‌کرد، متهم کرده‌اند.