به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، مدت کوتاهی پس از سفرش به مسکو او یک ایمیل به یکی از دستیاران ارشد ترامپ فرستاده و در آن گفته که با مقامات روسی و نمایندگان تجار این کشور دیدارهایی داشته است.

جزئیات تازه منتشر شده از ایمیل کارتر پیج، در ادامه ده‌ها مدرک افشا شده علیه دولت ترامپ نشان می‌دهد اعضای تیم کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا با مقامات روسیه بارها دیدار داشته‌اند. این در شرایطی است که در چند مصاحبه‌ای که کارتر پیج با روزنامه نیویورک‌تایمز داشته وی از اساس هرگونه دیدار با مقامات روس را در سفرش به این کشور تکذیب کرده بود. او مدعی شده بود که در این سفر فقط با دانش‌آموختگان روسی دیدار داشته است. او به نیویورک‌تایمز گفته بود: چند سلام و احوالپرسی کوتاه و سریع با چند روسی داشتم که جزو افراد برجسته بودند. او اما در این گفت‌وگوها تاکید کرده بود که نمی‌توان نام افرادی که با آنها دیدار داشته است، بیان کند.

کارتر پیج اما در مورد ایمیلی که به ترامپ فرستاده است، گفت که وی درست ساعاتی پیش از اینکه از سوی کمیته اطلاعات آمریکا بازجویی شود از فاش شدن ایمیل خود آگاهی یافته است. او در این جلسه اعتراف کرد که این ایمیل متعلق به او بوده و در این ارتباط صحبت‌هایی با سایر نیروهای ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ داشته است.  کارتر پیج می‌گوید که جلسه با اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان بسیار تند و تیز بوده و آدام شیف، نماینده دموکرات از کالیفرنیا رهبری این جلسه را بر عهده داشته است. یکی از سوال‌هایی که در این جلسه از وی پرسیده شده درباره سفر وی به بوداپست در روز کارگر بوده است. او اما گفته در این سفر با مقامات روس دیدار نداشته است. او می‌گوید: این یک سفر کوتاه چهار روزه بوده است تا آخرین تعطیلات تابستانی را در این شهر بگذرانم. او تصریح می‌کند در این سفر از دانوب دیدن کرده، سپس به قلعه ویسگارد رفته و در نهایت نیز در یک کلوب موسیقی جاز حضور پیدا کرده است. کارتر پیج همچنین چندی پیش از سوی اف‌بی‌آی مورد تحقیق قرار گرفته است.

متن بازجویی‌های وی در اختیار بازرس مولر نیز قرار گرفته است.  سفر کارتر به روسیه هرگز یک سفر محرمانه نبوده و او در مدرسه اقتصادی مسکو نیز برای فارغ‌التحصیلان سخنرانی کرده است. اما این سفر یکی از محرک‌های تحقیقاتی ضداطلاعاتی بود که از سوی اف‌بی‌آی آغاز شد. در سخنرانی که پیج در مدرسه اقتصادی مسکو داشت او به‌شدت از سیاست خارجی ایالات‌متحده در برابر روسیه انتقاد و از عملکرد پوتین نیز تعریف و تمجید کرد.  او در این سخنرانی گفته بود: واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی اغلب مانع پیشرفت اصلی شده‌اند و در مقابل راه و روش ریاکاری، نابرابری، فساد و تغییر رژیم را در پیش گرفته‌اند.  این نقل قول‌ها دقیقا گفته‌های دونالد ترامپ در طول کارزار انتخاباتی خود با هیلاری کلینتون بوده و به‌شدت هم از عملکرد دولت وقت واشنگتن و سایر کشورهای غربی انتقاد می‌کرد.