این دو در لحظاتی که با هم روبه‌رو شدند گفت‌وگوهای کوتاهی داشتند و از این طریق شکار عکاسان شدند. یکی از همراهان ترامپ می‌گوید این دو چندین‌بار با یکدیگر شانه به شانه شدند یا در لحظاتی هم‌مسیر شدند و با یکدیگر گفت‌وگو کردند.  به‌رغم اینکه گفت‌وگوها کوتاه بوده اما به‌نظر می‌رسد که فضای آن دوستانه بوده است. این در شرایطی است که هرگونه تعامل بین این دو رهبر موجب می‌شود تا حساسیت‌ها در مورد پرونده‌ای که مولر درحال بررسی آن است، بیشتر شود.

بازرس مولر، نماینده ویژه وزارت دادگستری آمریکا در حال کار روی پرونده‌ای است که در آن ادعا شده است روسیه در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ دخالت کرده است. برخی می‌گویند که دیدار رسمی این دو ممکن است فشارها را علیه دولت ترامپ افزایش دهد. هم‌اینک نیز ابعاد پرونده‌ای که مولر درحال کار بر روی آن است، گسترش پیدا کرده و به حلقه داخلی ترامپ در کاخ سفید رسیده است.  در هفته گذشته نیز مولر پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به دادگستری این کشور فرستاده و در آن علیه پال مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ و ریک گیتس مشاورش، اعلام اتهام شده است.

در این شرایط اما پوتین و دونالد ترامپ پیش از جلسه رسمی اَپک در مقابل دوربین‌ها برای لحظات کوتاهی با هم صحبت کردند و پس از آن نیز در مقابل دوربین عکاسان قرار گرفتند. در این‌باره گفته می‌شود که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای‌جمهوری روسیه و ایالات‌متحده هم نظرند که در پایان بخشیدن به درگیری‌های جاری سوریه گزینه نظامی نمی‌تواند کمک حال باشد. کاخ کرملین با بیان این مطلب روز شنبه گفت که در حاشیه نشست سران همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) رهبران واشنگتن و مسکو با انتشار اعلامیه مشترک بر این موضوع تاکید کرده‌اند. گفته می‌شود که این تبادل‌نظر در شهر دانگانگ ویتنام صورت گرفته است. در صفحه اینترنتی کرملین آمده است: «روسای جمهوری دو کشور هم‌نظرند که راه‌حل نظامی برای پایان بخشیدن به درگیری‌های سوریه وجود ندارد.

هر دو طرف بار دیگر تاکید کردند که به جنگ علیه داعش ادامه می‌دهند.» سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه نیز با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرده است. اما در پاسخ به درخواست خبرنگاران در مورد محتوای ملاقات‌شان اطلاعاتی بیرون نداد. با این حال، برخورد دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در ایالات‌متحده زیر ذره‌بین ویژه سیاستمداران و شماری از مقامات آمریکایی قرار دارد. شماری از اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مظنون هستند که احتمالا با مقامات مسکو در جهت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ دیدار داشته‌اند. برای ترامپ دیدار با پوتین یک عمل ضروری به‌حساب می‌آید چراکه او در تلاش است تا حمایت روسیه را در تنش اتمی با کره‌شمالی به‌دست آورد. هر دو رئیس‌جمهوری که لباس سنتی آبی ویتنامی‌ها را پوشیده بودند، قول دادند که روی معضلات فی‌مابین بیش از پیش کار کنند.