به گزارش سی‌ان‌ان، مجله آتلانتیک فاش کرده است که دونالد ترامپ جونیور با این سایت که برخی می‌گویند وابسته به روسیه بوده در ارتباط بوده است. در این باره فاش شده است پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۶ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی تماس‌هایی با تیم دونالد ترامپ بوده و از قرار معلوم با پسر ارشد او داشته است. در جریان بررسی ماجرای تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات‌متحده آمریکا معلوم شده است که پسر ارشد دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی با پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس تماس داشته است. اکنون دونالد ترامپ جونیور پیام‌هایی را منتشر کرده که از طریق توییتر میان او و ویکی‌لیکس رد و بدل شده است.

سایت ویکی‌لیکس در جریان کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری در آمریکا ایمیل‌های اردوی دموکرات‌ها پیرامون هیلاری کلینتون را هک و منتشر کرد. این امر به وجهه‌ هیلاری کلینتون آسیب زد. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا روسیه را متهم کردند که در هک‌ ایمیل‌ها دست داشته است. اکنون از پیام‌های منتشر شده توسط پسر دونالد ترامپ معلوم می‌شود که ویکی‌لیکس چندین بار از او سوال کرده است. نخستین سوال به یک کمیته‌ فعال سیاسی مربوط است و دونالد ترامپ جونیور پاسخ داده که نمی‌داند کیست، اما درباره‌ آن پرس‌وجو خواهد کرد.

دومین بار ویکی‌لیکس از پسر ترامپ خواسته است کامنتی علنی درباره‌ گزارشی در مورد کلینتون بنویسد. پسر ترامپ پاسخ داده که این کار را کرده است.

درمورد یک افشاگری که به جزئیات آن اشاره نشده است، ویکی‌لیکس در سومین پیام، پرسیده چه کسی پشت افشاگری است، اما از پسر ترامپ پاسخی دریافت نکرده است. ویکی‌لیکس بعدها نوشته است: «هی دونالد، عالی است که تو و پدرت درباره‌ افشاگری‌های ما صحبت می‌کنید. توصیه می‌کنیم که پدرت این لینک را توئیت کند وقتی از ما نام می‌برد.» ترامپ جونیور دو روز بعد آن لینک را پخش کرده است. از آن پس پاسخی از سوی او به ویکی‌لیکس داده نشده و فقط پیام‌های ویکی‌لیکس دیده می‌شود. برای نمونه کاربر حساب توئیتری در اکتبر ۲۰۱۶ به پسر ترامپ پیشنهاد کرده است که برگه‌ توضیح مالیاتی پدرش را به ویکی‌لیکس بدهد تا آنها آن را منتشر کنند. همچنین توصیه شده که اگر ترامپ در انتخابات شکست خورد، نباید تسلیم شود، بلکه باید به نتیجه اعتراض کند. وکیل دونالد ترامپ جونیور گفته است که انتشار این پیام‌ها نگران‌کننده نیست. مایک‌پنس، معاون ترامپ هم در این میان گفته است که از تماس میان پسر ترامپ با ویکی‌لیکس اطلاعی نداشته است. جولیان آسانژ، فعال ویکی‌لیکس، نخست اعلام کرد که نمی‌تواند این خبرها را تایید کند، اما سپس از آنها دفاع کرد. به گفته‌ او ویکی‌لیکس می‌خواهد برخی انسان‌ها را متقاعد کند که شفافیت به نفع آنان است.

بازگشت بخشی از قانون مهاجرتی ترامپ

همزمان با این تحولات از آمریکا خبر می‌رسد که دادگاه استیناف در ایالات‌متحده، رای به اجرای بخش‌هایی از تازه‌ترین فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، داده‌ است؛ تا زمانی‌که درخواست تجدیدنظر دولت به‌طور کامل بررسی شود. یک قاضی فدرال ایالت هاوایی آمریکا ۱۷اکتبر حکم به تعلیق سومین فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده داده بود. وزارت دادگستری آمریکا نیز همان موقع اعلام کرد علیه این حکم فرجام خواهد خواست. بر پایه فرمان تازه‌ای که ترامپ در ۲۳ سپتامبر صادر کرده بود شهروندان هشت کشور ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد و کره‌شمالی و همچنین برخی از مقام‌های دولت ونزوئلا از ورود به خاک آمریکا منع شده بودند.

 یک قاضی فدرال در ایالت مریلند نیز حکم به تعلیق بخش‌هایی از فرمان مهاجرتی داده بود. ایالت هاوایی در شکایت خود، اعتراضی به ممنوعیت ورود شهروندان کره‌شمالی و مقام‌های دولت ونزوئلا نکرده بود. شعبه نهم دادگاه استیناف فدرال در حکم روز دوشنبه خود اعلام کرده شهروندان ایران و پنج کشور عمدتا مسلمان دیگر در صورتی‌ که اقوامی اصیل با فرد یا نهادی در آمریکا داشته باشند، امکان دریافت روادید ورود به ایالات‌متحده را خواهند داشت و کسانی که واجد چنین شرایطی نیستند، روادید نمی‌گیرند.