به گزارش سی‌ان‌ان در نیمه اکتبر که پسر دونالد ترامپ در جلسه شهادت در کنگره حضور پیدا کرده بود اعلام کرد که در طول کمپین انتخاباتی ارتباطات مخفیانه با ویکی‌لیکس داشته است. همچنین با افشاگری‌های جدیدی که به عمل آمده، مشخص شده است جورج پاپادوپولوس، مشاور کمپین انتخاباتی ترامپ ارتباطاتی با روس‌ها داشته و از نظر اف‌بی‌آی نیز به‌دلیل دروغ گفتن به این نهاد اطلاعاتی مجرم شناخته شده است.

هنوز مدرکی در این باب که سشنز اطلاعی از ارتباطات پنهان دونالد ترامپ جونیور با ویکی‌لیکس داشته باشد در دست نیست، اگرچه ترامپ جونیور به سایر اعضای کمپین گفته است که با این سایت افشاگر ارتباطاتی داشته است. درحالی‌که سشنز در اتاقی که پاپادوپولوس بوده، دست‌کم دوبار حضور داشته است اما او در جلسه استماع کنگره گفته بود که این جلسات را به یاد نمی‌آورد، تا اینکه در رسانه‌ها متوجه این مطلب شده است.

او در جلسه دهم ژانویه نیز در پاسخ به این سوال که آیا می‌دانسته در جلساتی که حضور داشته افرادی بوده‌اند که با روس‌ها در ارتباط بوده‌اند، گفته بود که اصلا از موضوع خبر نداشته است. همچنین وی گفته بود که با هیچ مقام روسی دیدار نداشته است اما دو ماه بعد اعلام شد که او در طول کمپین انتخاباتی ترامپ دوبار با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا دیدار داشته است. اما او بعد از این افشاگری گفت که وی چون آن زمان سناتور بوده است با وی دیدار داشته و جزو وظایف سناتوری‌اش بوده است. سشنز همچنین با اقداماتی خود را از دست تحقیقات اف‌بی‌آی نجات داده است.

در روز هفدهم ژانویه سال جاری، دادستان کل آمریکا در یک پرسشنامه نیز هر نوع ارتباطی با روسیه را تکذیب کرده بود. این پرسش در واقع از سوی پارتیکی لیهی، سناتور دموکرات مطرح شده بود که در آن به صراحت پرسیده شده بود که آیا وی اصلا ارتباطی با روس‌ها یا شخص دیگری که به دیدار روس‌ها رفته، داشته است یا نه و وی در پاسخ «نه» گفته بود. این پرسش زمانی مطرح شده بود که هنوز دیدار وی با سفیر روسیه فاش نشده بود. او همچنین در مورد بخش دوم سوال خود نیز دروغ گفته بود. او در جلسه کمیته اطلاعات سنا به صراحت گفته بود که اصلا با کسی که با روس‌ها در ارتباط بوده دیدار نداشته، اما مشخص شده است که دست‌کم دو بار با مشاور خارجی کمپین انتخاباتی ترامپ یعنی جورج پاپادوپولوس دیدار داشته است. پاپادوپولوس گفته بود که می‌خواهد جلسه‌ای را بین ترامپ و ولادیمیر پوتین ترتیب دهد.