او مدعی شده است که به‌دلیل دخالت‌های حزب‌الله لبنان، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. این در شرایطی است که برخی می‌گویند دلیل استعفای حریری فراتر از گفته‌های وی در شبکه العربی عربستان سعودی بوده است. در این شرایط میشل‌عون هم گفته است تا زمانی که حریری به لبنان بازنگردد با استعفای او موافقت نخواهد کرد. مشیل‌عون در یک بیانیه تند و تیز عربستان سعودی را متهم کرد که سعد حریری را بازداشت کرده است.

یورونیوز هم در گزارشی اعلام کرد که حریری به دعوت ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به همراه خانواده خود به این کشور می‌رود. ماکرون گفته است که این دعوت به منزله تبعید حریری به این کشور نیست. ماکرون می‌گوید: ما به یک لبنان قدرتمند نیاز داریم، ما به یکپارچگی لبنان نیاز داریم و ما به رهبرانی نیاز داریم که برای انتخاب آزاد باشند. او ادامه می‌دهد: من در این‌خصوص با محمد بن‌سلمان و سعد حریری هفته گذشته صحبت کردم و ما توافق کردیم که حریری و خانواده‌اش چند روزی میهمان ما باشند.

برخی می‌گویند به‌رغم اینکه ماکرون گفته است دعوت از حریری به معنای تبعید وی نیست اما او احتمالا پس از استعفا به فرانسه بازگردد و در این کشور اقامت کند. میشل‌عون اما رئیس‌جمهوری لبنان بر این باور است که عربستان سعودی حریری و خانواده‌اش را گروگان گرفته است اما حریری می‌گوید به خواست خودش در عربستان مانده و زندانی نیست. در این میان وزیر امورخارجه فرانسه، ۱۴ نوامبر به عربستان سعودی سفر کرد. ژان ایو لودریان در جریان این سفر با محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان دیدار داشت. او در این سفر مقدمات حضور حریری به این کشور را فراهم کرد. وی روز پنج‌شنبه نیز با نخست‌وزیر مستعفی لبنان در عربستان دیدار کرد. وزیر خارجه فرانسه دیدارش با حریری را دوستانه و مملو از اعتماد توصیف کرد و گفت: حریری به‌زودی به پاریس سفر می‌کند. در این‌باره اما روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: خارج شدن سعد حریری از عربستان به معنای پایان یافتن این بحران نیست. مسوولان فرانسوی همانند مسوولان لبنانی به مساله سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان اهمیت می‌دهند تا مانع از وخامت این بحران شوند. دعوت پاریس از حریری برای سفر وی به همراه خانواده‌اش به فرانسه پس از آن مورد موافقت واقع شد که ژان ایو لودریان، وزیرخارجه فرانسه به ریاض سفر کرد و با محمد بن‌سلمان در عربستان دیدار کرد.

این روزنامه نوشت: عربستان وقتی متوجه شد که لبنان قصد دارد به‌دلیل دخالت عربستان در امور داخلی این کشور به سازمان ملل شکایت کند با سفر حریری به فرانسه موافقت کرده است. فیگارو نوشت: پاریس از عربستان خواست که حریری استعفای خود را در کاخ بعبدا در کنار میشل‌عون رئیس‌جمهوری لبنان و براساس قانون اساسی این کشور بدهد. این روزنامه ادامه داد: پاریس توانست راه‌حلی را به عربستان ارائه دهد که وجهه ریاض را بدون انزوای سیاسی حریری حفظ می‌کند.